kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
عبدالملکی:

تعدادی از مدیران معزول وزارت کار انواع جرائم امنیتی و اقتصادی داشتند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این دو ماه چندین عزل و نصب داشتیم، ادامه داد: یکی از تعهداتم در مجلس این بود که افراد مفسد، بی‌ربط و ناکارآمد را برکنار کنیم. وزارتخانه ما در میان وزارتخانه‌ها شاید جزو مواردی بود که بیشترین عزل و نصب را داشته است و چندین نفر عزل شدند.


به گزارش صداوسیما، حجت‌الله عبدالملکی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اضافه کرد: بخشی از آنها افرادی بودند که انواعی از فساد از جمله فساد اقتصادی داشتند و بخشی از آنها کسانی بودند که انواعی از محکومیت و جرم مانند جرایم امنیتی و اقتصادی را داشتند.
عبدالملکی ادامه داد: بخشی از آنها کسانی بودند که ناکارآمد بودند یعنی افرادی که تحصیلات و تخصص مرتبط نداشتند و پست مدیریتی را ‌اشغال کرده و بهره‌برداری را کاهش داده بودند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: البته تعدادی از کسانی که از خدمات آنها مرخص شدیم، مدیران خدومی بودند که یا بازنشسته شدند و یا خودشان تمایلی برای ادامه همکاری نداشتند.
وی اضافه کرد: گزارش تفصیلی در هفته‌های آینده درباره برنامه مبارزه با فسادی که عملاً در وزارتخانه در این دو ماه پیش رفته است و شامل همه واحدهای اقتصادی و زیرمجموعه همه صندوق‌ها می‌شود, خدمت مردم ارائه می‌کنیم.
عبدالملکی گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای پرونده فساد در حال تکمیل است که به زودی به قوه قضائیه ارسال می‌شود و در دو یا سه هفته دیگر گزارش مبسوطی از برنامه مبارزه با فساد در وزارتخانه تعاون،
کار و رفاه اجتماعی را خدمت مردم ارائه خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهارداشت: طبق آمارهای رسمی حدود دو و چهار دهم میلیون نفر بیکار در کشور داریم، دو و دو دهم میلیون نفر ‌اشتغال ناقص یا ناپایدار دارند، حدود ۲ میلیون نفر ناامید از یافتن کار داریم که جزو جمعیت فعال نیستند، نه و هفت دهم میلیون نفر هم با ‌اشتغال کم‌درآمد روبه‌رو هستند و همچنین چهار و پنج دهم میلیون نفر هم‌اشتغال غیر رسمی دارند یعنی بیمه ندارند.
عبدالملکی خاطر نشان کرد: همه این گروه‌ها مخاطب برنامه‌اشتغال دولت باید باشند؛ البته مهم‌ترین گروه بیکاران مطلق هستند اما بقیه گروه‌ها هم باید مخاطب قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: برنامه‌ای برای بیمه افرادی که‌اشتغال آنها آتیه ندارد یعنی بیمه نیستند داریم یا افرادی که درآمد کم دارند طبیعتاً درآمد آنها باید افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: بخشی از این آمار ناامیدها از یافتن کار هستند که اگر فضای کسب‌وکار رونق پیدا کند این گروه جزو فعالان بازار کار خواهند بود و استانداردهای رشد ‌اشتغال هم افزایش پیدا می‌کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر یک سامانه شبیه سامانه جامع ‌اشتغال ایرانیان در وزارتخانه وجود دارد که در حال تکمیل این سامانه هستیم تا به سامانه جامع برسیم و در آن سامانه اطلاعات دقیق خواهد شد؛ هنوز اطلاعات دقیقی از وضع ‌اشتغال و بیکاری مردم که بر اساس آن بتوان سیاست‌های کارآمد انجام داد نداریم و بخشی از اطلاعاتی که الان داریم تخمین است و این کار به‌طور جدی پیگیری می‌شود تا بانک اطلاعاتی را تکمیل و سیاست‌ها را کارآمدتر تعریف کنیم.