kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲

خواندنی از ورزش ایران

 

*مسابقات تیراندازی جام ریاست فدراسیون جهانی قرار است از ۱۲ تا ۱۹ آبان به میزبانی لهستان انجام شود. جواد فروغی دارنده طلای تاریخی المپیک در رشته تیراندازی تنها نماینده ایران در این مسابقات است که بامداد امروز‌ عازم این کشور شد. هدایت فروغی در این مسابقات به عهده احمد نجفی است.فروغی در بازی‌های المپیک توکیو با هدایت نصراصفهانی به مدال طلا رسید که اولین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران بود.جواد فروغی صاحب رنک یک ماده تپانچه بادی دنیا است که باید در این مسابقات در رشته تپانچه با برترین‌های رنکینگ جهانی رقابت کند. در پایان این رقابت‌ها برترین‌ ورزشکار سال تیراندازی در هر رشته مشخص خواهد شد و جایزه هدف طلایی از سوی فدراسیون جهانی به آن اهدا می‌شود.
*علیرضا سهرابیان رئیس‌فدراسیون قایقرانی به منظور حضور در کنگره فدراسیون جهانی کانوئینگ عازم ایتالیا شد. کنگره فدراسیون جهانی قایقرانی ۱۳ تا ۱۵ آبان در رم ایتالیا برگزار می‌شود و اعضا و رؤسای فدراسیون‌های ملی کشورهای سراسر جهان در این کنگره حضور خواهند داشت.در میان کاندیداهای انتخابات فدراسیون جهانی نام محسن شیخلووند رئیس‌کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون در بخش عضویت در کمیته کانوپولو به چشم می‌خورد.
* رضا صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک در مورد احتمال حضور خود در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: اگر احساس کنم حضورم ضرورت دارد حتما حضور پیدا می‌کنم اما اگر این روند توسط دیگران ادامه پیدا کند اصراری بر حضور نخواهم داشت. کمیته ملی المیپک قائم به شخص نیست و مهم این است که مسیر ادامه پیدا کند.
* امیر حسینی که در سال‌های اخیر رفت و برگشت زیادی را به پیکان داشته، گویا بار دیگر با نظر سرمربی خودروسازان در ترکیب این تیم به میدان خواهد رفت. با اینکه همکاری حسینی و پیکان در پایان فصل گذشته خاتمه یافته بود، اما مصدومیت محمدطاهر وادی و امیرمحمد فلاحت خواه، دو پاسور اصلی این تیم دست پیمان اکبری را کاملا بست.حالا پیکان که شکست دور از انتظاری را مقابل آذرباتری ارومیه تجربه کرده، با جذب امیر حسینی بار دیگر سعی کرده از این پاسور باتجربه به عنوان مغز متفکر تیم خود استفاده کند.امیر حسینی که در 46 سالگی همچنان در والیبال ایران طرفداران زیادی دارد و فکر خداحافظی هم در ذهنش نیست، از هفته چهارم می‌تواند در ترکیب پیکان به میدان برود تا روند این تیم بلکه دو شکست متوالی تغییر
کند.