kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

مشخص شدن چهره ۱۶ تیم جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا

 

چهره ۱۶ تیم راه‌یافته به مسابقات جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا مشخص شد.
دیدارهای جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا 2022 به میزبانی ازبکستان از اول تا 19 ژوئن (11 تا 29 خردادماه) با حضور 16 تیم برگزار خواهد شد و تیم فوتبال زیر 23 سال کشورمان با هدایت مهدی مهدوی‌کیا موفق شد به‌عنوان صدرنشین گروه B به این مسابقات صعود کند. علاوه‌بر تیم فوتبال کشورمان و ازبکستان به‌عنوان میزبان، 14 تیم دیگر در این مسابقات حضور خواهند داشت که با برگزاری دیدارهای باقیمانده دو گروه دیگر که روز سه‌شنبه به پایان رسید، تکلیف تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات، مشخص شد.
به این ترتیب ازبکستان به‌عنوان میزبان و تیم‌های قطر، ایران، عراق، کویت، امارات، اردن، استرالیا، کره جنوبی، ویتنام، مالزی و ژاپن به ترتیب به‌عنوان صدرنشین 11 گروه A تا K راهی این مسابقات شدند. همچنین چهار تیم برتر دوم نیز قرار بود به این مسابقات راه پیدا کنند که با توجه به دو یا سه تیمی بودن برخی گروه‌ها، نتایج تیم‌های دوم در گروه‌های چهار تیمی با تیم چهارم محاسبه نمی‌شد. با توجه به حذف بازی تیم‌های دوم با تیم چهارم گروه و محاسبه امتیازات، گل‌های زده و خورده، کارت زرد و قرمز نیز به ترتیب تایلند با چهار امتیاز از گروه J، عربستان با سه امتیاز و تفاضل 2+ از گروه D، ترکمنستان با سه امتیاز و تفاضل 1+ از گروه F صعود کردند.
همچنین از میان سه تیم تاجیکستان، بحرین و میانمار که هر کدام 3 امتیاز داشتند و تفاضل آنها صفر بود، میانمار به دلیل گل زده کمتر از رقابت خارج شد و تعداد گل‌های زده دو تیم دیگر سه گل بود که با تساوی دو تیم در این مورد نیز، در نهایت با توجه به بازی جوانمردانه (تعداد کارت زرد و قرمز) تاجیکستان از گروه B به‌عنوان چهارمین تیم برتر دوم راهی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا شد.