kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
حاجی دلیگانی:

دولت لایحه اصلاح ارز 4200 تومانی را به مجلس می­‌فرستد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس از ارسال لایحه اصلاح ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی در هفته جاری از سوی دولت به مجلس خبر داد و گفت: این لایحه در راستای اصلاح ساختار بودجه است.

 



حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره احتمال حذف ارز 4200 تومانی از کالاهای اساسی اظهار داشت: در هفته جاری یا حداکثر هفته آینده لایحه دولت برای اصلاح وضعیت اختصاص ارز و قیمت ارز کالاهای اساسی به مجلس ارائه خواهد شد.
وی افزود: بر همین اساس قوه مجریه و قوه مقننه با کمک یکدیگر بنا دارند تخصیص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی را اصلاح کنند و این کار در راستای اصلاح ساختار اساسی کشور است که دولت در همین راستا لایحه را به مجلس ارائه خواهد کرد.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: لایحه اصلاح قیمت ارز کالاهای اساسی قرار است به‌صورت دوفوریتی به مجلس ارائه شود.
قوی‌­تر شدن ابزارهای نظارتی
همچنین حاجی‌دلیگانی با‌ اشاره به نشست دیروز صبح رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: در این جلسه تخلفات صورت گرفته در اجرای احکام قانون بودجه 1400 مطرح و بررسی شد و گزارشی که در این‌باره تهیه شده بود از طریق پاورپوینت ارائه شد و نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند.
وی افزود: در این جلسه بنا شد تا معاونت حقوقی و معاونت نظارت مجلس به همراه مرکز پژوهش‌های مجلس این گزارش را بین کمیسیون‌های مختلف تخصصی توزیع کنند و کمیسیون‌ها از جایگاه نظارتی خود تخلفات صورت گرفته را مورد رسیدگی قرار دهند.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس اظهار داشت: همچنین بنا شد تا 10 شرکتی که بیشترین تخلفات را در اجرای احکام بودجه 1400 دارند تخلفاتشان توسط کمیسیون‌های مجلس به‌طور جداگانه و ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد و گزارش‌های نظارتی تهیه شده در این‌باره از سوی کمیسیون‌ها در جلسه روزهای سه‌شنبه هر هفته ارائه شود.
حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بنا شد تا با هدف کارآمدتر و اجرایی‌تر شدن ابزارهای نظارتی مجلس و همکاری قوه قضائیه در این راستا دستورالعملی بین قوه مقننه و قوه قضائیه تدوین شود.
وی افزود: بر این اساس بنا شد تا کمیسیون قضایی مجلس دستورالعمل مربوط به این موضوع را تا یک ماه آینده تهیه کند تا به امضای رؤسای قوای مقننه و قضائیه برسد.