kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
توصیه روزنامه صهیونیستی به مقامات آمریکایی و اسرائیلی

با تحریک گسل‌های قومی ‌و هجمه رسانه‌ای باید ایران را تضعیف کنیم

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی، به مقامات آمریکایی و اسرائیلی توصیه کرد برای تضعیف جمهوری اسلامی بر روی تحریک گسل‌های قومی‌ و همچنین همجمه رسانه‌ای علیه مشروعیت آن تمرکز کنند.


روزنامه صهیونیستی جروزالم پست روز شنبه در یادداشتی به قلم آرون برانستین، راهکارهایی برای تضعیف جمهوری اسلامی ارائه کرده که بخش عمده آن بر ایران‌هراسی با محوریت برنامه‌های هسته‌ای ایران، مشروعیت‌زدایی از جمهوری اسلامی از طریق هجمه رسانه‌ای و بمباران افکار عمومی و در نهایت تحریک گسل‌های قومیتی و مذهبی با برجسته‌سازی برخی نارسایی‌ها و کاستی‌های اجتماعی و اقتصادی آنان متمرکز شده است.
در بخشی از این یادداشت آمده است که برای بازگرداندن ایران از مسیر توقف تعهدات برجامی باید یک هجمه رسانه‌ای همه‌جانبه با طرح ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و معرفی ایران به‌عنوان تهدیدی علیه امنیت جهان صورت گیرد.
در این یادداشت همچنین آمده است که با توجه به تحرکات کشورهای غربی برای احیای برجام و احتمال آغاز دور جدید مذاکرات، این هجمه رسانه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
این روزنامه صهیونیستی سپس به موضوع تحریک گسل‌های قومی ‌و مذهبی به‌عنوان یکی از راهکارهای مهم برای تضعیف جمهوری اسلامی پرداخته و با طرح این ادعا که برخی اقوام یا مذاهب در ایران با تبعیض مواجه هستند و دسترسی آنها به آموزش،‌ اشتغال و مسکن مناسب محدود است، توصیه کرده حمایت مقامات آمریکایی و اسرائیلی از جدایی‌طلبی یا فدرالیسم در ایران می‌تواند موجودیت جمهوری اسلامی را تضعیف یا آن را تهدید کند.