kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه:

ما تبدیل به رعیت و مستعمره دیجیتال آمریکا شده‌ایم

وزیر سابق اقتصاد و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آتی فرانسه گفت: « این کشور در عرصه دیجیتال به مستعمره و رعیت آمریکا تبدیل شده است»

 

سرویس خارجی-

فرانسه پرچم استقلال‌خواهی اروپا از آمریکا را در عرصه نظامی بلند کرده و به دنبال تشکیل ارتش مستقلی برای اروپا است. در سایر حوزه‌ها نیز حضور در زیر چتر آمریکا برای فرانسوی‌ها بسیار ناراحت‌کننده و تحقیرآمیز است. در همین راستا «آرنو مونتبور» وزیر سابق اقتصاد فرانسه، در مصاحبه‌ای این کشور را مستعمره دیجیتال آمریکا دانست. بر اساس گزارش شبکه «ال‌سی‌ایی فرانسه»او در بخشی از سخنان خود گفت: «اکنون ما مستعمره دیجیتال آمریکا هستیم، ما باید از منافع خود دفاع کنیم، زیرا قربانی قوانین بین‌المللی آمریکا شده‌ایم»
نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه افزود:
« ما تبدیل به رعیت شدیم و اکنون در ذهن ملتِ ما، دفاع از منافع وجود دارد و وظیفه کنونی ما انجام آن است. زیرا روزی که متحد آمریکایی -که اکنون دیگر متحد ما محسوب نمی‌شود- ما را از اتحاد خود خارج کرد، ما به سختی افتادیم»
به گزارش باشگاه خبرنگاران وی سپس به تنش‌ها و روابط میان آمریکا و چین نیز اشاره کرد و گفت: «ما اکنون طعمه آنها شده‌ایم، اکنون دو قدرت بزرگ در جهان است، چین و آمریکا، که در تلاشند ما را به پایین بکشند؛ ما نیز تحت تأثیر روابط آنها خواهیم بود»
تنش‌ها بین آمریکا و فرانسه به تازگی و پس از امضای قراردادی دفاعی بین استرالیا، آمریکا و انگلیس، افزایش یافت، این توافق به بهانه مقابله با قدرت نظامی چین با دور زدن نزدیک‌ترین و یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری و تاریخی غرب یعنی فرانسه انجام شد.
این قرارداد منجر به لغو قرارداد خرید زیردریایی از فرانسه شد، پاریس سفیران خود را از آمریکا و استرالیا فراخواند و این توافقنامه را «خنجری از پشت» توصیف کرد.اما کمی بعد طی تماس‌هایی که مقامات آمریکایی با پاریس گرفتند فرانسه سفیرش را بازگرداند، اما همچنان تأثیرات این قرارداد دامن‌گیر روابط پاریس با واشنگتن، لندن و کانبرا است.