kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
نظرسنجی ان. بی. سی. نیوز نشان داد

71 درصد مردم آمریکا معتقدند کشورشان در مسیر اشتباهی قرار دارد

نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، در حالی‌که میزان محبوبیت بایدن به 42 درصد کاهش یافته، اکثر آمریکایی‌ها بر این باورند که کشورشان در مسیری اشتباه قرار دارد.


انتقادها به عملکرد «بایدن» در سیاست داخلی و خارجی به شدت افزایش پیدا کرده و جدای از نظرات جمهوری خواهان، نتایج نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد، مردم نیز معتقدند او عملکرد قابل قبولی نداشته است. طبق نتایج نظرسنجی شبکه «ان بی‌سی نیوز» که روز یکشنبه منتشر شد، 71درصد از آمریکایی‌‌ها بر این باورند که کشورشان در مسیر اشتباه گام برداشته است. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که نیمی از مردم آمریکا از عملکرد
«جو بایدن» ناراضی هستند. بر اساس این گزارش، هفت نفر از هر ۱۰ آمریکایی یا بیش از نیمی از دموکرات‌ها بر این باورند که آمریکا در مسیر اشتباه
گام برداشته است و حدود ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باور بودند که مدیریت اقتصادی بایدن در دوره ۹ ماهه ریاست‌جمهوری وی ضعیف بوده است.
«جف هورویت» از انجمن تحقیقاتی‌هارویت که نظرسنجی فوق را انجام داده است می‌گوید «دموکرات‌ها با کشوری رو‌به‌رو هستند که افکار عمومی مردم آمریکا نسبت به رئیس‌جمهور جو بایدن از ماه آوریل(فروردین) تاکنون به شدت منفی شده است». بر اساس این نظرسنجی به استثنای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که میانگین رضایت از عملکرد وی در پاییز ۲۰۱۷ به ۳۷ درصد رسیده بود، میزان محبوبیت بایدن در این نظرسنجی به ۴۲ درصد رسیده است که در این برهه از زمان از هر رئیس‌جمهور دیگری در سال اول ریاست‌جمهوری‌اش پایین‌تر است.
واکنش بایدن: مهم نیست
اما رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه همزمان با دیدار با رهبران جهان در اروپا کاهش نرخ محبوبیتش در هفته‌های اخیر را کم ‌اهمیت دانست و تاکید کرد، نظرسنجی‌های دوره‌ای بخشی از این کار هستند و وی بر برنامه خودش تمرکز دارد. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری در پایان نشست گروه ۲۰ در رم گفت: «نتایج این نظرسنجی‌ها دائما بالا و پایین می‌شوند. آنها ابتداً بالا بودند، سپس متوسط شدند و دوباره بالا رفتند و اکنون پایین آمده‌اند. به نظرسنجی‌ها در دوران رؤسای جمهور دیگر خوب نگاه کنید. همین اتفاق برای آنها نیز رخ داده است».
وی افزود: «این دلیل کاندیداتوری من برای ریاست جمهوری نبود. من رئیس‌جمهور نشدم تا نشان دهم که چقدر خوب در نظرسنجی‌ها عمل می‌کنم. من کاندید شدم تا مطمئن شوم آنچه را که به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا وعده عملش را دادم، انجام می‌شود.»
چالش‌های آمریکا
خبر دیگر درباره آمریکا اینکه «تام هیوگندهات» رئیس‌کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس روز یکشنبه با انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا گفت، جو بایدن پیش از رسیدن به ریاست جمهوری، چالش‌های آمریکا را دست‌کم گرفته بود.
به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی:، «هیوگندهات» در مصاحبه‌ای گفت، علت اجرای سراسیمه و آشفته عملیات خروج آمریکایی‌ها از افغانستان این بود که بایدن قصد دارد تمام تمرکز آمریکا را به سمت چین منعطف کند.این قانون‌گذار ارشد انگلیسی گفت: «معتقدم که دولت جدید ایالات متحده احتمالا وقتی که وارد کاخ سفید شد این را فهمید که چالش‌های متعددی که با آن روبه‌رو هستند شدیدتر از چیزی است که تصور می‌کردند» هنگامی که از وی درباره این چالش‌ها سؤال شد، پاسخ داد، «فاصله تکنولوژیک میان چین و آمریکا در حال کوتاه‌تر شدن است و روش‌های مختلفی که دیگر قدرت‌ها از جمله چین و روسیه و به‌خصوص چین اتخاد کرده‌اند منافع ایالات متحده و متحدانش را به چالش کشیده‌اند».