kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
فرار فولاد از بحران با پیروزی مقابل مس و توقف خانگی گل گهر

پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشت/ تکرار شکست سرخپوشان مقابل آلومینیوم

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و آلومینیوم اراک در هفته سوم مسابقات لیگ برتر با پیروزی آلومینیوم به پایان رسید تا پرسپولیس بعد از ۹ ماه دوباره باخت به این تیم را تجربه کند.


در ادامه مسابقات هفته سوم لیگ برتر عصر دیروز سه بازی دیگر در شهرهای مختلف برگزار شد. در اراک تیم پرسپولیس میهمان تیم آلومینیوم اراک بود که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود آلومینیوم به پایان رسید. در این بازی که از ساعت ۱۶ در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک آغاز شد، علیرضا نقی‌زاده (۶۶) برای آلومینیوم گلزنی کرد تا پرسپولیس بعد از حدود ۹ ماه، دوباره باخت به آلومینیوم را تجربه کند. پرسپولیس سال گذشته تنها شکست خود را برابر آلومینیوم متحمل شده بود.
یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس تیمش را برای این دیدار با ترکیب حامد لک، سیدجلال حسینی(کاپیتان)، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی (90- علیرضا ابراهیمی)، وحید امیری، میلاد سرلک، رضا اسدی، احسان پهلوان (69- رضا دهقانی)، مهدی ترابی (86- مهدی شیری)، عیسی آل کثیر (46-حامد پاکدل) و مهدی عبدی (46- سعید آقایی) به میدان فرستاد. ترکیب پرسپولیس نسبت به بازی قبل دو تغییر داشت. احسان پهلوان به جای امید عالیشاهِ مصدوم در زمین حضور داشت و سیامک نعمتی جای مهدی شیری را در پست دفاع راست گرفت.
نیمه نخست؛ کم موقعیت
با فیلمبرداری غیر حرفه‌ای
در نیمه اول، تیم آلومینیوم بازی هجومی‌تری را به نمایش گذاشت. شاگردان رسول خطیبی در این نیمه، پِرس مدافعان پرسپولیس را در دستور کار داشتند و به همین دلیل اجازه بازی‌‌سازی به تیم حریف را ندادند. دو تیم در مجموع موقعیت خطرناک گلزنی به دست نیاوردند. تنها تیم آلومینیوم بود که در دقیق ۳۴ با حرکت نیما درودی بود که از سمت راست دفاع پرسپولیس خودش را به محوطه جریمه و شش قدم سرخپوشان رساند اما ضربه نهایی او از کنار دروازه به اوت رفت. پرسپولیس در این نیمه به دلیل بازی منسجم و فشرده آلومینیوم نتوانست دروازه تیم میزبان را تهدید کند و حملات این تیم کم اثر و بی‌نتیجه
بود.
در دقایق ابتدایی این مسابقه، زاویه دوربین پخش تلویزیونی مناسب و حرفه‌ای نبود. این موضوع باعث شد تا بینندگان تلویزیونی دقایقی از بازی را با زاویه دوربین نزدیک به زمین و تصاویری غیر واضح تماشا کنند.
آلومینیوم، پرسپولیس را غافلگیر کرد
یحیی گل محمدی در ابتدای نیمه دوم دو تعویض در تیم پرسپولیس ایجاد کرد و هر دو مهاجم خود یعنی عبدی و آل کثیر را از زمین بیرون کشید. با این تعویض، حامد پاکدل و وحید امیری به خط حمله رفتند و سعید آقایی در دفاع چپ جای امیری را گرفت با این حال در روند هجومی پرسپولیس تغییر محسوسی ایجاد نشد.بازیکنان آلومینیوم با دوندگی بالا فشار خود را روی مدافعان و دروازه پرسپولیس حفظ کردند. حتی علیرضا نقی‌زاده بازیکن تیم میزبان در دقیقه ۶۳ دیرک افقی سرخپوشان را به لرزه درآورد. سه دقیقه بعد، سیامک نعمتی توپ را در میانه‌های زمین از دست داد و بازیکنان آلومینیوم از این اشتباه نهایت استفاده را کردند. نقی‌زاده که یک بار توپ را به تیر پرسپولیس زده بود، این بار توانست دروازه تیم حریف را باز کند.گل محمدی برای فرار از باخت در دقایق پایانی علیرضا ابراهیمی و مهدی شیری را وارد زمین کرد تا با استفاده از توپ‌های بلند نتیجه را جبران کند اما این برنامه هم ثمری نداشت تا سرخپوشان نخستین باخت این فصل خود را در «سرزمین آفتاب» تجربه کنند. آخرین شکست این تیم در هفته دوازدهم لیگ برتر فصل گذشته در همین شهر با نتیجه 2 بر یک رقم خورده بود. به این ترتیب تاریخ برای پرسپولیس تکرار شد و این تیم بعد از 20 هفته بازهم مقابل آلومینیوم اراک با سرمربیگری رسول خطیبی شکست خورد.
دو تیم گل گهر و نساجی از ساعت ۱۸:۰۰ در سیرجان به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک - یک به پایان رسید.در دقیقه ۱۸ سانتر علی‌اصغر عاشوری و ضربه سر یونس شاکری منجر به گل اول شاگردان امیر قلعه‌نویی شد.در دقیقه ۲۵ اعتراضات ساکت الهامی به داوری باعث شد تا از سوی داور کارت زرد بگیرد و ادامه این اعتراضات، موعود بنیادی‌فر (داور مسابقه) را مجبور کرد تا کارت زرد دوم را به الهامی بدهد تا سرمربی نساجی از کنار زمین اخراج شود.در دقیقه ۷۱ حسن نجفی، بازیکن تعویضی نساجی با یک ضربه توانست گل خورده را جبران کند تا این دیدار در نهایت با تساوی به پایان برسد.
در آخرین دیدار دیروز تیم فولاد خوزستان در هفته سوم لیگ برتر مقابل مس رفسنجان به برتری رسید. فولاد که در دو بازی قبلی خود و مس رفسنجان که در تک بازی انجام شده خود مغلوب شده بودند، برای جبران امتیازات از دست رفته به مصاف هم رفتند. تلاش دو تیم در نیمه اول، تنها یک گل برای فولاد بود که پریرا در دقیقه ۲۸ از روی نقطه پنالتی دروازه مس را باز کرد. در شروع نیمه دوم فولاد توسط احمد الجبوری(46) خیلی زود به گل دوم رسید. در ادامه مس با چند تعویض بر حملات خود افزود و توانست توسط گادوین منشا که در نیمه دوم وارد زمین شد، در دقیقه ۶۹ دروازه احسان مرادیان را باز کند اما این گل هم مانع از شکست مس نشد تا فولاد پس از دو شکست سنگین طعم برد را بچشد.