kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸

استقلال و پرسپولیس مشروط تأیید شدند!

 

رئیس‌کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به صورت مشروط تایید شدند و سه ماه فرصت دارند ایرادهایی که در مدارک شان داشتند را برطرف کنند.
داریوش مصطفوی اظهار داشت: در جلسه کمیته استیناف و بدوی جهت رد یا تایید صلاحیت باشگاه‌ها، قرار شد هر کدام از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در صورت عدم بارگذاری، عدم تهیه صورت حساب‌های مالی و عدم ارایه گزارش‌های حسابرسی عدم ارائه بدهی کارکنان، بازیکنان و مربیان قدیم معادل یک میلیارد تومان جریمه مالی شوند که این حکم غیرقابل اعتراض تعیین شد. وی افزود: با عنایت به اینکه صورتحساب‌های مالی در زمان مقرر حسابرسی نشده است، مجوز حرفه‌ای ٢٠٢١ استقلال و پرسپولیس به صورت مشروط تایید شد و به این دو باشگاه مدت ٣ ماه فرصت داده شد تا موارد را اصلاح و به تایید کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای برسانند.
رئیس‌هیات استیناف صدور مجوز حرفه‌ای ادامه داد: این موارد اهم جلسه امروز بود تا با تطبیق آیین نامه داخلی با کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در واقع این دو باشگاه را جریمه کنیم و مهلتی بدهیم تا پس از سه ماه صورت حساب‌های مالی را ارایه کنند. از همین لحظه به وزارت ورزش و جوانان به طور جدی توصیه می‌کنم که دو مجمع جداگانه برای دو باشگاه برگزار شود چرا که روی این موضوع از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا حساسیت ایجاد شده است. ضمن اینکه باشگاه‌های فولاد، سپاهان و گل گهر موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شدند که در این بین باشگاه گل گهر با نظم قابل توجهی اقدامات لازم را انجام داد.