kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
انتخاب اعضای جدید هیئت‌رئیسه اتحادیه جهانی

احتمال تغییرات جدید در قوانین کشتی قوت گرفت

یک عضو هیئت اجرایی فدراسیون جهانی کشتی از تغییرات در قوانین این رشته خبر داد.


انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی پیش از آغاز رقابت‌های کشتی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در بلگراد پایتخت صربستان برگزار شد. در پایان این انتخابات از مجموع ۱۰۴ رای، فؤاد مسکوت از مراکش با ۸۱ رای، میخاییل مامیاشویلی از روسیه با ۸۰ رای، دون ریان از کانادا با ۷۱ رای، پدرو گاما فیلهو از برزیل با ۶۵ رای، آخروجان روزیف از ازبکستان با ۶۵ رای و لوچیو کانوا از ایتالیا با ۵۱ رای به ترتیب صاحب بیشترین آراء شدند و به عنوان ۶ عضو هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی تا سال ۲۰۲۶ انتخاب شدند.
در این میان فواد مسکوت از مراکش، میخاییل مامیاشویلی از روسیه، پدرو گاما فیلهو از برزیل و آخروجان روزیف از ازبکستان، مجددا با کسب آرای لازم به عنوان عضو هیئت رئیسه ابقا شدند و نمایندگان کانادا و ایتالیا نیز برای مرتبه نخست موفق به عضویت در هیئت رئیسه
شدند.
همچنین نناد لالوویچ نیز که هیچ رقیبی در انتخابات نداشت، برای یک دوره دیگر به عنوان رئیس‌اتحادیه جهانی کشتی انتخاب شد. حمید سوربان نیز قرار بود به عنوان نماینده ایران در انتخابات هیئت رئیسه حاضر شود که به دلیل نداشتن شانس برای کسب آرای لازم، قید حضور در انتخابات را زد.
تغییر در قوانین کشتی
پس از برگزاری این انتخابات میخاییل مامیاشویلی که ریاست فدراسیون کشتی روسیه را نیز بر عهده‌دارد گفت: تغییرات اساسی در قوانین ایجاد نمی‌شود و وزن‌ها ثابت می‌ماند. اما قوانین جدی پیش‌بینی شده است که برنامه‌ریزی شده و در درجه اول به نفع کشتی‌گیران خواهد
بود.
مامیاشویلی تاکید کرد: در دوران رهبری لالوویچ، کشتی توانست در سخت‌ترین چالش‌ها مقاومت کند. با تکیه بر حمایت فدراسیون‌ها و موضع فعال توانستیم از این دوران سخت عبور کنیم. لالوویچ دوست بزرگ ما بود و می‌ماند، ما در این دوران سخت یک تیم هستیم.