kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶

افزایش مسافران مترو همزمان با تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک تهران

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از افزایش پنج درصدی آمار مسافران مترو در روز دوشنبه نسبت به روز یکشنبه با تغییر ساعت طرح ترافیک خبر داد.
به گزارش شهرداری تهران، علی عبداله‌پور، درباره وضعیت مسافران مترو در نخستین روز تغییر ساعت طرح ترافیک گفت: روز دوشنبه پنج درصد نسبت به روز یکشنبه افزایش مسافر داشته‌ایم که البته نیازی به اعزام قطار فوق‌العاده نبود چراکه توانستیم با ظرفیت موجود به جابجایی مسافران خطوط مترو بپردازیم.
عبداله‌پور با اعلام آمادگی برای اعزام قطار فوق‌العاده در پیک ترافیک عصر، افزود: اگر ازدحام مسافر در عصر بیش از حدمعمول باشد، قطارهای فوق‌العاده آماده به اعزام است.
بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک از ۱۰ آبان ۱۴۰۰، ساعت شروع طرح ترافیک از ۸:۳۰ به ساعت ۷:۳۰ صبح تغییر و ساعت پایان طرح ترافیک از ۱۶:۳۰ به ۱۷:۳۰ منتقل شد که این شرایط تا روز اعلام بازگشایی مراکز آموزشی برقرار خواهد ماند.
همچنین همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی مجدد شرایط ترافیکی اصلاح می‌شود به این صورت که آغاز طرح ترافیک به ساعت ۶:۳۰ و پایان آن به ساعت ۱۸ در نیمه دوم سال و به ساعت ۱۹ در نیمه اول سال تغییر خواهد کرد.
گفتنی است، افزایش بار مسافر مترو و حمل‌ونقل عمومی پس از تغییر ساعت طرح ترافیک در شرایطی که هنوز با رسیدن به ایمنی جمعی در برابر بیماری کرونا داریم می‌تواند
نگران‌کننده باشد.