kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
استرالیا

بازشدن مرزها نخستین بار بعد از کرونا

 

استرالیا دیروز با کاهش محدودیت‌ها در مرزهای بین‌المللی و برای نخستین بار در دوره همه‌گیری کرونا، به افراد واکسن زده اجازه مسافرت داد.
به گزارش ایرنا به نقل از استریتس تایمز، در پی این اقدامِ دولت بسیاری از خانواده‌ها پس از مدتها کنار هم جمع شدند و در فرودگاه سیدنی اشک شوق ریختند.
میلیون‌ها نفر از مردم استرالیا در ویکتوریا، نیو ساوت ولز و کانبرا اکنون پس از ۱۸ ماه از اعمال سخت‌ترین سیاست‌های مرزی در دوره کرونا که شهروندان را از بازگشت به کشور و خروج از آن منع می‌کرد، آزادند که مسافرت کنند.
ساعت 6 صبح روز دوشنبه پروازی از لس آنجلس در سیدنی به زمین نشست و به استرالیایی‌های واکسن زده اجازه داد بدون قرنطینه از هواپیما خارج شوند. مسافران بین‌المللی همچنین دیروز از طریق سنگاپور وارد استرالیا شدند.
هر چند پروازهای اولیه محدود به شهروندان استرالیا و نزدیکان درجه یک آنها می‌باشد، اما قرار است مرزهای استرالیا به روی گردشگران و کارگران بین‌المللی نیز بازگشایی شود که این اقدامات برای تقویت کشوری خسته از محدودیت‌های کرونایی مورد نیاز است.
مقامات استرالیا گفته‌اند که تغییرات در مقررات مسافرتی به سرعت به اقتصاد کمک خواهد کرد. کاهش محدودیت‌های مسافرتی در استرالیا با افزایش واکسیناسیون مرتبط است. بیش از ۸۰ درصد از مردم بالای ۱۶ سال در دو ایالت پرجمعیت ویکتوریا و نیوساوت ولز و نیز در محدوده پایتخت بطور کامل واکسینه شده‌اند.
تایلند نیز دیروز از گردشگران واکسن زده خارجی بدون نیاز به قرنطینه استقبال کرده است. در سنگاپور نیز شهروندان از روز
۲۱ نوامبر می‌توانند بدون قرنطینه به استرالیا سفر کنند.