kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
رئیس ‌فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس:

ایجاد هر تشکیلات جدید در دولت 3 هزار میلیارد تومان هزینه‌ دارد

 

رئیس ‌فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس شورای اسلامی، گفت: ایجاد هر تشکیلات جدیدی در دولت حدود سه هزار میلیارد تومان، هزینه‌آور است.
به گزارش خبرگزاری فارس، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، در جمع فعالان گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی، با‌اشاره به توجه مجلس به گروه‌های جهادی، عنوان کرد: مجلس یازدهم در بودجه 1399 اعتبارات بخش محرومیت‌زدایی را متنوع جهت‌دهی کرد، نمایندگان این اقدام را در سکوت و بدون تبلیغات انجام دادند و اجازه سیاسی کردن موضوع را به برخی افراد ندادند.
وی با تاکید بر اینکه برای رسیدگی به امور مربوط به جهاد سازندگی نیاز به بازخوانی تاریخ آن وجود دارد، افرود: بازخوانی تاریخی فعالیت جهاد سازندگی چراغ راهی برای وضعیت فعلی این نهاد محسوب می‌شود، نکته‌ حائز اهمیت این است که در ردیف مباحث مطرح در مجلس قرار دارد این است که آیا حل مشکلات فعلی کشور در گرو راه‌اندازی تشکیلات است؟ این پرسش در شرایطی مطرح می‌شود که مسئله امروز مردم چنین مواردی نیست.
این نماینده مجلس ادامه داد: وظیفه ما ارائه پیشنهادات صحیح و جهت‌دهی مناسب به تصمیم‌گیران در دولت و قانون‌گذاران در مجلس شورای اسلامی است.
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در حقیقت ارائه مشورت صحیح و گزارش از وضعیت مردم بسیار اهمیت دارد، طی چند سال اخیر که با خشکسالی مواجهه هستیم، یکی از مشکلات روستاییان، مربوط به نهاده‌های تولید و نهاده خوراک دام است.
وی گفت: علاوه‌براین مشکل مسکن، ذبح دام مولد،‌اشتغال و بسیاری از موارد دیگری که‌اشاره به آنها در این مجال نمی‌گنجد، از جمله مشکلاتی است که مردم در حال دست و پنجه نرم کردن، با آنها هستند.
رئیس‌فراکسیون محرومیت زدایی مجلس با تاکید بر اینکه ساخت تشکیلات در ردیف مشکلات فعلی کشور قرار ندارد، توضیح داد: حقیقت امر این است که مجلس شورای اسلامی با هر نوع تشکیلات سازی جدیدی مخالفت می‌کند.
قاضی زاده هاشمی گفت: دولت روحانی پنج بار درخصوص تفکیک وزارت صمت و بازرگانی، لایحه به مجلس فرستاد و تاکید می‌کرد که نمی‌تواند بازرگانی را سامان دهد، اما مجلس با این لوایح مخالفت کرد، چرا که هر تشکیلات‌سازی حدود سه هزار میلیارد تومان، هزینه‌آور است.
وی در مورد روند شکل‌گیری سازمان جدید برای احیای جهاد سازندگی یادآور شد: برای تشکیل شورای عالی به قانون نیاز است، حتی اگر در راس آن رئیس‌جمهور حضور داشته باشد.