kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
دبیر کل هلال احمر:

مردم با قدرشناسی از امدادگران هلال احمر ما را شرمنده می‌کنند

صبح دیروز دکتر قوسیان دبیرکل جمعیت هلال احمر کشورمان، دکتر اکبری، و آقایان صارمیان و سرهنگ استاجی میهمان کیهان بودند و با شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه به گفت‌وگو نشستند.

 


دکتر قوسیان، دبیرکل جمعیت
هلال احمر ضمن تشکر از خبر رسانی پی درپی کیهان و معرفی جایگاه و تلاش هلال احمر، به تلاش بی‌وقفه این نهاد برای مقابله با کرونا‌ اشاره کرد و گفت؛ امدادگران هلال احمر در سراسر ایران با استقبال پر شور ملت روبرو می‌شدند و تقدیر مردم از امدادگران و تیم‌های پزشکی هلال احمر برای کارکنان و دست اندرکاران کمترین زمینه خستگی باقی نمی‌گذاشت، و هنگامی که لبخند رضایت بر لب مردم می‌آمد، بی‌اختیار ‌اشک شوق بر چشم امدادگران ما نیز می‌نشست و افزود، مردم با قدردانی از امدادگران هلال احمر، ما را شرمنده می‌کردند. دکتر قوسیان که خود فرزند شهید و برادر شهید است توضیح داد که خدمت بسیاری از امدادگران
هلال احمر داوطلبانه است. وی در ادامه به توفیق جمعیت هلال احمر در واردات واکسن مورد نیاز کشور ‌اشاره کرد و ابراز داشت که در حال حاضر از این نظر هیچ کمبودی نداریم. وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت علو درجات آن عزیزان را آرزو کرد.
شریعتمداری با تقدیر از زحمات جمعیت هلال احمر کشورمان و دامنه وسیع و چند وجهی آن گفت: باید اذعان کرد هلال احمر علاوه ‌بر تلاش فراوانی که در عرصه‌های مختلف داشته است، در ماجرای اخیر و پاندومی ویروس کرونا درخشش ویژه و فوق‌العاده‌ای از خود بروز داده است. وی به نقطه شروع ابتلا به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت در آن مقطع، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی با غروری احمقانه، از ایران با عنوان کشوری که بیشترین قربانیان کرونا را خواهد داشت یاد می‌کردند ولی طولی نکشید که مدیریت کشورمان در این ماجرا و همراهی یکپارچه مردم و مسئولان به صحنه آمد و درحالی که در آمریکا و اروپا از یکسو کرونا بیشترین قربانی را می‌گرفت و از سوی دیگر با تخلیه فروشگاه‌ها و دزدی محموله‌های بهداشتی توسط دولت‌ها روبرو بودند، در ایران فضای برادرانه‌ای برقرار بود و در همه جا، ایثار و فداکاری به چشم می‌خورد و مخصوصاً حضور داوطلبانه طلاب و دانشجویان بر بالین بیماران و خدمت به آنان حرکتی بی‌نظیر بود. شریعتمداری با‌اشاره به شهدای سلامت گفت، فداکاری و ایثار این شهدای بزرگوار هرگز از خاطر مردم نمی‌رود و ما همه خود را مدیون آن عزیزان می‌دانیم.
در ادامه این دیدار دوستانه، دکتر اکبری به بخش‌هایی از فعالیت هلال احمر و حضور بی‌وقفه امدادگران و مسئولان این جمعیت در روزهای حادثه ‌اشاره کرد و صارمیان تاریخچه‌ کوتاه از هلال احمر را بیان کرد و به تقدیر از نقش موثر سرهنگ استاجی در تسهیل فعالیت امدادگران پرداخت.