kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

«سجاد صفار هرندی» مدیر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی شد(اخبار ادبی و هنری)

سجاد صفارهرندی به عنوان مدیر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری معرفی و از وحید یامین‌پور نیز در مراسمی قدردانی شد.


در مراسمی که روز یکشنبه (۹ آبان‌ماه) با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس‌حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی از مدیران بخش‌های گوناگون حوزه هنری در حوزه هنری برگزار شد، سجاد صفارهرندی به عنوان مدیر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری معرفی شد.
محمدمهدی دادمان، رئیس‌حوزه هنری در این مراسم گفت: وحید یامین‌پور، عضوی از خانواده حوزه هنری است و رفتن ایشان از حوزه هنری تنها بر اساس تعینات اداری است. همچنین خیرمقدم و آرزوی موفقیت برای سجاد صفارهرندی در مسئولیت جدید داریم.
رئیس‌حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: در روزگاری که فرصت‌ها و ظرفیت‌های به دست‌آمده در جمهوری اسلامی دچار ساختارزدگی شده است، وجود پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در حوزه هنری که به دور از هرگونه ساختارزدگی به خوبی شکل گرفته و به کار خود ادامه می‌دهد، موجب دلگرمی است؛ چرا که پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی دارای جوشش از درون، هویت جمعی، سنت فکری و فرهنگی مختص به خود و استقلال هویتی دارد. در چنین شرایطی بهتر است تا یکی از افراد همین جمع مسئولیت ادامه مدیریت پژوهشکده را به عهده بگیرد که چنین هم شده است.
دادمان در پایان سخنانش گفت: دکتر سجاد صفارهرندی واجد شرایط علمی و عملی و روشن‌بینی و روشنفکری انقلابی است که ان‌شاءالله در کنار دیگر دوستان در پژوهشکده رویدادهای خوبی را رقم بزنند.
سجاد صفارهرندی، مدیر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از یامین پور، گفت: پژوهشکده نقطه اتصال حوزه هنری با فضای آکادمیک است. مسئله فرهنگ و هنر انقلاب در عین این‌که فرایندهای جوشش خود را از متن جریان هنر دارد، اما اگر آن صورت‌بندی نظری خود را پیدا نکند و تعین نظری را جست‌وجو نکند و نیابد، آن چرخه مورد نظر ابتر می‌ماند. جایگاه پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برقراری پیوند میان عرصه هنر انقلاب با قلمرو اندیشه، نظر و علوم انسانی است. همچنین مسیری که پژوهشکده در این سال‌ها طی کرده‌ در راستای همین اهداف بوده است. امید است این مسیر به یاری دیگر دوستان ادامه داشته باشد.
وحید یامین‌پور نیز در سخنانی کوتاه اظهار کرد: سپردن سکان مدیریت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی به سجاد صفارهرندی بهترین نوع بدرقه برای من است چرا که خیالم از ادامه فعالیت‌های پژوهشکده در مسیری که گام برداشته با حضور صفارهرندی آسوده است. پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی گنجینه‌ای است که در جان همه همکاران ما وجود داشت. هر آن‌چه تاکنون در پژوهشکده رخ داده به‌خاطر وجود دوستان نخبه انقلابی، دغدغه‌مند و به دور از ریا در آن بوده است. پژوهشکده دارای برخی ویژگی‌های بهشتی است و امید است که این ویژگی‌ها را حفظ کند.
او در پایان با‌اشاره به این‌که ارتباطات پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با حوزه هنری هم‌اکنون در بهترین شرایط خود است، گفت: حوزه هنری دارای فضایی است که به اندوخته‌های معرفتی ما می‌افزاید و من قدردان و شکرگزار این موهبت هستم.