kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

«آب پرتقال در کربلای 5» درباره مدافعان سلامت رونمایی شد(اخبار ادبی و هنری)

کتاب «آب پرتقال در کربلای 5»، 135 خرده‌روایت کرونایی از مدافعان سلامت با حضور مسئولان دانشگاه و بیمارستان بقیهًْ‌الله الاعظم(عج)، مسئولان حوزه هنری انقلاب اسلامی، خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، راویان کتاب، اصحاب رسانه و جمعی از فعالان مدافع سلامت در بیمارستان بقیهًْ‌الله‌‏ الاعظم (عج)، رونمایی شد.


در ابتدای مراسم، دکتر بهزاد عین‌الهی و چند تن از پرستاران مدافع سلامت که از راویان کتاب نیز هستند به بیان خاطراتی از دوران فعالیت خود در دوره همه‌گیری کرونا پرداختند.
در ادامه محمدرضا سنگری رئیس‌اندیشکده ادبیات پایداری حوزه هنری ضمن تقدیر از تلاش مجاهدانه مدافعان سلامت و تاکید بر نگارش ارزش‌های عظیم دوران مقابله با کرونا، گفت: این خاطرات و دستاوردها باید نگاشته شود تا در آینده واژگونه به جامعه منتقل نشود؛ در بحث مقابله با کرونا علاوه‌ بر این‌که تعالی معنوی اتفاق افتاد، هم‌زمان به رشد علمی نیز دست یافتیم و این باعث شد تا ظرفیت‌های مقابله با این بیماری نیز بالا رود.
سردار «ابراهیم متولیان» جانشین فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله‌الاعظم نیز اظهار کرد: کرونا وقتی وارد شد همه با مشکل مواجه شدند ولی با فعالیت‌های جهادگرانه کادر درمان توانستیم تلاش‌های بسیاری را برای مقابله با کرونا انجام دهیم.
مهدی عجم، مولف این کتاب هم گفت: برای تالیف این اثر ساعت‌‏ها، درباره خاطرات و روایت‌‏های شماری از کادر درمانی بیمارستان بقیهًْ‌الله‌‏الاعظم گفت‏‌وگو کردم؛ این دفتر فقط بخش کوچکی و نمی ‌‏از دریای ایثار و جهاد آن‏هاست.
در پایان مراسم فرزندان دو تن از شهدای مدافع سلامت که در دوران کرونا، جان خود را برای دفاع از سلامت مردم تقدیم کردند، کتاب «آب پرتقال
در کربلای 5» را رونمایی کردند.