kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۸۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
توانیر:

علت قطع برق در آبادان هوای شرجی و ریزگرد بود

 

مدیر برق آبادان گفت: به دلیل شرجی بالای هوا و ورود ریزگردها، در برخی ازنقاط آبادان شاهد قطعی محدود برق بودیم.
به گزارش ایسنا، حسام ثابتی با اشاره به این که این شرایط در حال مدیریت است، هرگونه احتمال حمله سایبری به تاسیسات برق را رد کرد و اظهار داشت: تنها دلیل قطعی محدود برق در آبادان، شرجی هوا و ریزگردهاست. تعداد محدودی از ایستگاه‌ها مانند اروند کنار، چعبده و... از مدار خارج شده که کارشناسان، مشکلات را رفع کرده یا در حال رفع مشکلات
هستند.
وی تصریح کرد: رطوبت و شرجی بالای ۹۰درصد و ریزگردهای حاوی نمک و سیلیس باعث قطعی برق ایستگاه‌های برق شده است.
گفتنی است، قطعی برق مکرر در استان خوزستان، به امری عادی تبدیل شده است که عمده دلائل آن مصرف بالای برق به دلیل گرما و شرجی، فرسودگی نیروگاه‌ها و شبکه انتقال استان، انشعابات غیرمجاز و سرقت کابل و لوازم برق‌رسان است. آمار سرقت کابل‌های برق در سطح شهر آبادان بالاست به طوری‌که هر شب حدود دو تا سه مورد سرقت کابل برق وجود دارد. همچنین
چند هزار انشعاب غیرمجاز برق در این شهر وجود دارد. در هیچ نقطه از شهر آبادان، قطعی برق با برنامه یا وجود ندارد، مگر آنکه حوادث غیرمترقبه‌ای همچون موارد یاد شده سبب بروز مشکل در شبکه برق‌رسانی شهر شود که بایستی به طور سریع رسیدگی شود.
همچنین چندی پیش، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: برق ساختمان اداری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز براساس دستورالعمل کاهش مصرف برق، قطع شد. ضمن اینکه بارها برق ورزشگاه تختی آبادان در حین مسابقات قطع شده است.
در دولت قبل، سید محمد مولوی؛ نماینده مردم آبادان در مجلس با انتقاد از گزارش کمیسیون انرژی در مورد قطعی برق اظهار کرد که در این گزارش تقصیرها به گردن طبیعت انداخته شده در حالی که باید از بی‌مدیریتی و بی‌توجهی حرف زد.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه قرار بود
۲۵ هزار مگاوات برق تولید شود، اما ما الان ۱۵ هزار
مگاوات پایین‌تر هستیم و در تولید، انتقال و توزیع مشکل داریم. این‌که در پایان دولت گزارش می‌دهید به درد خودتان می‌خورد.