kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴

اعتراض دبیر به افزایش عجیب اختیارات مدیران کل استان‌ها

 

اجرای آیین‌نامه نحوه فعالیت هیات‌های استانی و در مقابل، افزایش عجیب اختیارات مدیران کل استان‌ها در انتخابات هیات‌های ورزشی با اعتراض شدید علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی مواجه شد.
این روزها بحث تغییرات اساسنامه فدراسیون‌ها داغ است و اجرای این آیین‌نامه‌ها بعضا حاشیه‌هایی در این خصوص به وجود آورده است. بر اساس آیین نامه جدید از این پس ۴ نماینده ورزشکاران زن و مرد، ۲ داور زن و مرد، ۲ مربی زن و مرد و ۲ نفر اتباع ایرانی عضو کنفدراسیون‌های قاره‌ای یا فدراسیون‌های جهانی که در مجامع هیات‌های استانی صاحب رای هستند، از سوی مدیران کل ورزش استان‌ها (نایب‌رئیس‌مجامع هیات‌های استانی) انتخاب می‌شوند.
هم‌چنین اگر رئیس‌مجمع (رئیس‌فدراسیون) حاضر به برگزاری انتخابات نشود، بعد از ۱۵ روز نایب‌رئیس‌مجمع (مدیرکل استان) می‌تواند راسا اقدام انجام این کار کند و بدون حضور رئیس‌فدراسیون مجمع هیات را برگزار کند.
علیرغم اینکه هیات‌های استانی، اعضای مجمع فدراسیون‌ها را تشکیل می‌دهند و از سوی دیگر نیز به عنوان بازوان فدراسیون‌ها در اداره هر رشته در سراسر کشور به حساب می‌آیند، مهم‌ترین اصل در این‌باره هماهنگی کامل میان رؤسای فدراسیون‌ها و هیات‌های استانی است، که این آیین نامه با توجه به محدود شدن اختیارات رؤسای فدراسیون‌ها و در مقابل افزایش اختیارات مدیران کل ورزش استان‌ها بعضا در انتخاب رؤسای هیات‌ها، می‌تواند مشکلاتی را برای رؤسای فدراسیون‌ها ایجاد کند. اکنون علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی می‌گوید که مخالف اجرایی شدن این آیین نامه است و اجرایی شدن آن را دخالت در کارش می‌داند. دبیر تاکید دارد که محکم پای موضع خود ایستاده و به هیچ وجه از موضع خود کوتاه نخواهد آمد.