kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

اخبار کوتاه اجتماعی

 

100 اعدامی بخشیده شده‌ چه محکومیتی داشتند؟
تسنیم- حسین نجفی، مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضائیه در اعلام جدید از جزئیات عفو ۱۰۰ اعدامی در روزهای اخیر به مرکز رسانه قوه قضائیه گفت: این افراد عمدتاً محکومین به اعدام ناشی از جرایم مواد مخدر هستند که پس از دارا بودن شرایط و استحقاق عفو، مشمول یک درجه تخفیف شده‌اند که مطابق ماده 19 قانون مجازات اسلامی محکومیت آنان به سی سال حبس و دو میلیارد ریال جزای نقدی تبدیل شده است.
کاهش مرگ خاموش در تهران
ایسنا- سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در نیمه اول سال جاری ۴۱ مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده‌اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد فوت ناشی از گاز مونواکسیدکربن ۴۴ نفر اعلام شده بود 6 درصد کاهش یافته است.
هر دقیقه یک تصادف در تهران رخ می‌دهد
ایسنا- معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: شهر تهران جمعیتی حدود ۹ میلیون نفر دارد. در این شهر روزانه حدود ۱۷۰۰ تصادف رخ می‌دهد و به عبارتی دیگر می‌توان گفت که هر یک دقیقه یک تصادف در معابر پایتخت رخ می‌دهد.
انتصاب رئیس‌جدید سازمان غذا و دارو
وبدا- با حکم وزیر بهداشت، دکتر بهرام دارایی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهیدبهشتی رئیس‌سازمان غذا و دارو شد.
شرایط و نحوه حضور معلمان در مدارس تهران
ایسنا- مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره بازگشایی مدارس در تهران گفت: طبق قرار گذشته، بازگشایی مدارس در مقطع متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول از اول آذرماه خواهد بود. درباره مقطع ابتدایی نیز در آینده نزدیک تصمیم گیری می‌شود. فولادوند درباره شرایط و نحوه حضور معلمان در مدارس با توجه به تصمیمات اتخاذ شده پیرامون بازگشایی مدارس اظهار داشت:به تناسب تصمیمی که شورای معلمان، شورای مدرسه و کمیته بهداشت مدرسه می‌گیرند پرسنل اعم از اجرایی و آموزشی باید پای کار بیایند.بنابراین حضور یا عدم حضور معلمان به تناسب آن تصمیم است؛ اگر تصمیم بر آموزش حضوری یا ترکیبی باشد، معلمان باید به مدرسه بیایند و اگر غیرحضوری است به همین ترتیب اقدام می‌شود.