kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323

* بعضی از دشمنان گفته‌اند نخواهیم گذاشت ایران در صنعت پهپاد پیشرفت پیدا کند. در دو خط بنویسید وقتی یک سگ پارس می‌کند دلیل بر این است که کاری از او ساخته نیست.
بیگ‌زاده
* جای تشکر و قدردانی دارد که شاهدیم دولتمردان و مسئولین کشور در هر سه قوه با اطلاع پیدا کردن از نارسایی‌ها و همچنین خطا و تخلفات زیرمجموعه خیلی سریع واکنش نشان می‌دهند. بنده این حرکت را برخاسته از خلوص و عزم کارگزاران نظام در امر خدمت‌رسانی به مردم می‌دانم و همه خادمان نظام را دعا می‌کنم.
3107---0902
* استارت زوال ابرقدرتی آمریکا به اذن خداوند متعال در 22 بهمن 1357 به دست بزرگ مرد جهان اسلام حضرت امام روح‌الله زده شد. خیلی عجیب است که کدخداباوران هنوز قبول ندارند اربابشان شیر بی‌یال و دم و اشکم شده است. هر عقل سلیمی اذعان می‌کند که تحریم‌های جدید شیطان بزرگ از روی استیصال و درماندگی است و فقط می‌خواهد بگوید من هستم!
شکیبا- تهران
* اولاً هشدارهای بجا و به موقع روزنامه کیهان درباره موضوع مذاکره با آمریکایی‌ها همیشه از روی دلسوزی و خیرخواهی بوده و هست ثانیاً مذاکره چندین و چند ساله ایران و آمریکا ثابت کرده از نمد مذاکره با آمریکا کلاهی درست نشده و نمی‌شود. غرض اینکه مسئولین دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنان هوشیاری خود را حفظ کنند.
نیک‌نام از قم
* مثل روز روشن است که با رفتن ما به پای منبر مذاکره با آمریکا دشمن با کوله‌باری از تحریم‌ها قصد بازگشت به برجام با هدف تسلیم ساختن ایران را خواهد کرد. راه عبور از برجام این است که با هوشیاری گلوی اسرائیل فشرده شود و آمریکا مجبور به دادن امتیاز بشود.
9738---0990
* سازمان‌های مدعی حقوق بشری برای اثبات حسن نیت خود برای آزادی محمد خضری و دخترش که در سیاه‌چال‌های آل‌سعود زندانی هستند اقدام کنند. جرم اینها فقط حمایت معنوی از حزب‌الله بوده است.
7819---0922
* ریاست محترم جمهور دکتر رئیسی در این مدت کوتاه سه ماهه نشان داد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌شود میان مردم بود و سفرهای استانی رفت و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شد و این باعث امیدواری مردم شده است. متأسفانه رئیس‌جمهور غربگرای قبلی به بهانه شیوع کرونا خود را کاملاً از جامعه و مردم جدا کرد و برای او شد آنچه که شد.
1648---0915 و 3949---0912
* مثل برخی کشورها باید دولت اعلام کند مثلاً از اول آذر کسانی که واکسن نزده‌اند باید هزینه تمام شده واکسن را بپردازند و از هر گونه خدمات دولتی هم محروم می‌شوند. بلکه برخی افراد بی‌تعهد در قبال جان مردم احساس مسئولیت نمایند.
4158---0912
* رئیس‌جمهور دستور احیای جهاد سازندگی برای سرعت دادن به کارهای عقب‌افتاده را دادند. تأخیر در این امر مهم جایز نیست و فرصت کم و کارهای عقب افتاده دولت قبل بسیار است.
2131---0935
* رئیس‌محترم قوه قضائیه دستور دادند به دادخواهی‌های خانواده محترم شهدای منطقه خوزستان به صورت ویژه رسیدگی بشود. ضمن عرض خسته نباشید به ایشان تقاضا داریم برای رسیدگی به شکایات خانواده شهدای تهران نیز همین عنایت را داشته باشند.
اخلاقی، خانواده شهید از تهران
* با تجربه‌ای که از حمله سایبری دشمنان به سامانه توزیع سوخت بدست آوردیم نهادهای امنیتی دفاعی ما باید هوشیارانه از سایر سامانه‌های مهم و حیاتی کشور مثل سامانه توزیع برق، گاز، بانک‌ها، قطار، هواپیما، بهداشت و... حفاظت کامل نمایند و این شبکه‌ها را هر چه زودتر ایزوله، بومی و به روز نمایند.
0594---0912
* کشوری که برخوردار از رایانه کوانتومی نباشد در آینده از کشورهای عقب افتاده محسوب خواهد شد. ما ایرانیان باید این ضعف را پوشش بدهیم و مانند چین دانش آن را پیدا کنیم. مطمئن هستم دستیابی چنین فناوری برای ایران و ایرانی دور از دسترس نیست.
0049---0911
* با این اوضاعی که کرونا و اقتصاد برای مردم به وجود آورده احیای کنسرت که سابقه بدی در اذهان دارد چه دردی را قرار است درمان کند؟
2131---0935
* متاسفانه برخی از پزشکان پرمشتری که حق ویزیت زیادی هم می‌گیرند کارت‌خوان ندارند تا از پرداخت مالیات معاف باشند! از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
9256---0915
* آموزش و پرورش به فرهنگیان که در رشته زبان و ادبیات فارسی درس خوانده‌اند اجازه تحصیل در رشته زبان‌شناسی می‌دهد ولی به فارغ‌التحصیلان رشته زبان انگلیسی اجازه نمی‌دهد در حالی که منابع این رشته اکثرا مشترک است!
8495---0911
* از دولت درخواست می‌شود از ایران‌خودرو و سایپا بخواهد در قرعه‌کشی ثبت‌نام خودرو تجدیدنظر کنند. گاهی 7 نفر اعضای یک خانواده برای اینکه یک خودرو دریافت کنند ثبت‌نام می‌کنند اگر به نام همه آنها هم درآید قادر به خرید نیستند و با دریافت 10-15 میلیون تومان امتیاز خود را واگذار می‌کنند!
3859---0915
* با وجود دریافت مجوز تردد بین‌شهری در اتوبان قم - تهران یک میلیون و پنجاه هزار تومان جریمه شدم! حالا می‌گویند باید به پلیس+10، فرمانداری و پلیس راهور مراجعه کنید.
9027---0912
* از شهردار رزمنده و انقلابی درخواست می‌شود فرصتی برای سرکشی‌های موردی به مناطق مختلف شهر داشته باشد و اوضاع نظافت و مشکلات معابر و خیابان‌ها و... را به عینه مشاهده و برای رفع آنها چاره‌جویی کند. برای نمونه به خیابان خاوران - شهید جنگروی نبش کلانتری اگر سری زده شود زباله‌های انباشته با تردد موش‌ها را ملاحظه خواهید کرد.
6200---0919
* در خیابان ابوطالب 29 شهر مقدس مشهد سرعت غیرمجاز خودرو و موتورسیکلت‌های عبوری مخل امنیت و آسایش ساکنین محله شده است. از مسئولین شهرداری درخواست نصب سرعت‌گیر داریم.
8110---0915
* چرا کرایه‌های بی‌آرتی، اتوبوس‌ها، مترو، تاکسی، اتوبوس‌های بین‌شهری و شهری و اسنپ و هواپیما به خاطر فاصله‌گذاری قیمت‌ها را افزایش دادند ولی با تکمیل ظرفیت و بازگشت آرامش نسبی وضعیت کرونا کرایه‌ها را
کم نکردند؟!
0701---0935 و 2842---0935 و 7250---0919
* در واگذاری مشاغل خانگی به زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست اشاره به این مسئله مهم ضروری است که این عزیزان سرپرستی اعضای خانواده خود را به دوش کشیده‌اند. لذا روا نیست حقوق و مزایا و یا بیمه به آنان ناقص پرداخت شود.
6263---0938
* از شهرداری‌ها درخواست می‌شود نظارت بیشتری بر مکان‌های نصب سطل زباله‌ها داشته باشند که بعضا بوی تعفن آنها به علت عدم شست‌وشوی اهالی محل را آزار ندهد. مثل سطلی که در خیابان شریعتی بالاتر از پل رومی نبش خیابان شهید موسیوند قرار دارد!
دشتی