kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴

سرورهای شرکت مهم اینترنتی «سایبرسرو» رژیم صهیونیستی هک شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش کردند سرورهای شرکت اینترنتی مهم «سایبرسرو» اسرائیل مورد حمله هکری قرار گرفته و وب‌سایت‌های این شرکت میزبان وب، همگی از دسترس خارج شده است.


روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» مدعی شده است که گروه هکری ایرانی موسوم به «سایه سیاه» (Black shadow) سرورهای شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبرسرو» (Cyberserve) را مورد حمله هکری قرار داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است.
طبق این گزارش، سایبرسرو یک شرکت میزبان (هاستینگ) وب است که برای شرکت‌های صنعتی، خدمات سِروِر و ذخیره‌سازی اطلاعات را انجام می‌دهد.
جروزالم پست در ادامه گزارش خود نوشت، داده‌هایی که هکرهای ایرانی به آن دست پیدا کرده‌اند، طیف گسترده‌ای از مشاغل را دربرمی‌گیرد: از شرکت رزرو سفر «پگاسوس» گرفته تا شرکت اتوبوسرانی «دان» و حتی شامل اطلاعات مربوط به موزه کودکان رژیم صهیونیستی نیز می‌شود.
طبق این گزارش، گروه هکری پس از هک سرور شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی در یک پیام تلگرامی نوشت: «مجدداً سلام! برای شما خبری داریم. شما احتمالاً امروز نمی‌توانید به سایت‌های زیادی متصل شوید. ما به «سایبرسرو» و مشتریانش آسیب وارد آورده‌ایم.»
گروه هکری موسوم به
«سایه سیاه» در ادامه پیام خود نوشته بود: «شاید این سؤال را داشته باشید که داده‌ها چه می‌شوند؟ طبق معمول، اطلاعات زیادی داریم. اگر نمی‌خواهید آنها را فاش کنیم، خیلی زود با ما تماس بگیرید».
هکرهای سایه سیاه هنوز اطلاعاتی را که در اختیار دارند فاش نکرده‌اند اما وب‌سایت‌های هک شده از زمان اعلام حمله هکری تاکنون به حالت آفلاین بوده زیرا هکرها سرورهای سایبرسرو را خاموش کرده‌اند و به همین دلیل وب‌سایت‌های مشتریان آنها نیز از دسترس خارج شده است.
جروزالم پست همچنین در گزارش خود مدعی شد که گروه هکری سایه سیاه که مسئول حملات هکری پیشین به شرکت بیمه حمل‌ونقل «شربیت» و شرکت مالی «کی آل اس» رژیم صهیونیستی است، تقاضای بیت‌کوین کرده و پس از امتناع سایبرسرو، سرورهای این شرکت صهیونیستی را از دسترس خارج کرده است.
حمله هکری دسامبر ۲۰۲۰ به شرکت شربیت در حقیقت بزرگ‌ترین حمله سایبری به یک شرکت صهیونیستی در آن زمان بود و هکرهای سایه سیاه درخواست ۵۰ بیت کوین (معادل حدود یک‌میلیون دلار در آن زمان) کرده بودند.
کارشناسان امنیت سایبری رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که هدف هکرهای ایرانی مالی نبوده است و به دنبال تحقیر شرکت‌های صهیونیستی بوده‌اند.
طبق این گزارش، در حمله هکری سال گذشته به شرکت شربیت، فایل‌های شخصی ازجمله سند ازدواج مشتریان، اسناد مالی، اسکن شناسنامه‌ها و مدارک پزشکی مشتریان این شرکت منتشر شده بود.
درعین‌حال، رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (سوم آبان ماه) گزارش کردند که شماره تلفن، آدرس ایمیل، مشخصات پرسنلی و همچنین اطلاعاتی درباره وضعیت روحی و اوضاع مالی صدها نظامی رژیم صهیونیستی هک شده است.
به گزارش فارس رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده‌اند که این حمله سایبری توسط هکرهای ایرانی صورت گرفته است.
طبق گزارش روزنامه صهیونیستی «وای نت»، گروه هکری «کارکنان موسی» (Moses Staff) روز دوشنبه با عکس «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این پیام تهدیدآمیز را منتشر کرده بودند: «ما از هر تصمیمی که شما اتخاذ می‌کنید، مطلع هستیم و می‌توانیم از همان نقطه‌ای به شما حمله کنیم که کمترین احتمال را می‌دهید. ما به اسناد محرمانه وزارت دفاع دسترسی داریم. به نقشه‌های عملیات نظامی و همچنین اطلاعات مربوط به آرایش نظامی شما دسترسی داریم. ما اسناد این جنایات شما را در اختیار همه دنیا قرار می‌دهیم».