kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹

یزدانی و قاسم‌پور برای بازی‌های آسیایی با یکدیگر رو‌به‌رو می‌شوند؟!



با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی، باید دید آیا بار دیگر شاهد جدال حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور در وزن ۸۶ کیلوگرم خواهیم بود یا خیر.
بعد از عقد قرارداد «کامران قاسم‌پور» با تیم صنایع مازندران و محتمل بودن حضور «حسن یزدانی» در تیم فولادین ذوب آمل، صحبت از رویارویی مجدد دو قهرمان جهان در اوزان 92 و 86 کیلوگرم در لیگ برتر در وزن 86 کیلو به میان آمد. پیش از المپیک 2020 توکیو دو کشتی‌گیر در وزن المپیکی 86 کیلو برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در توکیو با هم رقابت کردند و با وجود فاصله نزدیک دو قهرمان جویباری، این حسن یزدانی بود که بار دیگر ملی‌پوش شد و در المپیک توکیو نیز به مدال نقره رسید.
با توجه به اینکه پیش از المپیک گفته شده بود هر کشتی‌گیری در توکیو صاحب مدال شود، شانس حضور در جهانی را بدون انتخابی به دست خواهد آورد، کامران قاسم‌پور برای آنکه بتواند روانه جهانی 2021 شود، شانس خود را در وزن 92 کیلوگرم امتحان کرد. او در مسابقات قهرمانی آسیا در وزن 92 کیلو با اقتدار قهرمان شد و در ادامه نیز در مسابقات جهانی نروژ در حالی که در مبارزه نیمه نهایی، «جیدن کاکس» آمریکایی را از پیش رو برداشت، قهرمان جهان شد.
با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی 2022 در اوزان المپیکی برگزار می‌شود، کامران قاسم‌پور اگر قصد حضور در این رقابت‌ها را داشته باشد یا باید در وزن سابق خودش ـ که البته به لحاظ وزنی شرایط بسیار مساعدی برای حضور در وزن 86 کیلو را دارد ـ کشتی بگیرد یا اینکه دو وزن بالاتر از وزن طبیعی بدنش، یعنی در 97 کیلوگرم.این در حالی است که فاصله‌اندک دو مسابقه جهانی 2022 و بازی‌های آسیایی این احتمال را ایجاد کرده که دو تیم مجزا برای دو پیکار انتخاب شود و ممکن است قاسم‌پور تصمیم به حضور در جهانی داشته باشد.
در لیگ هم بعید به نظر می‌رسد که شاهد رویارویی مجدد یزدانی و قاسم‌پور باشیم. قهرمانان دو وزن 86 و 92 کیلوگرم جهان، علاقه‌ای به پشت سر گذاشتن یک کشتی سنگین در لیگ ندارند. اگر دو تیم به فینال رقابت‌ها برسند و یزدانی هم با تیم آمل قراردادش را به امضا رسانده باشد، احتمالاً آنها در دو وزن متفاوت روی تشک خواهند رفت. با این شرایط احتمال رویارویی یزدانی و قاسم‌پور کم است.