kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
ژنرال صهیونیست:

۸۰ درصد مشکلات امنیتی اسرائیل از جانب ایران است

یک ژنرال ارتش صهیونیستی در مقاله‌ای، ایران را منبع ۸۰ درصد مشکلات امنیتی این رژیم دانست و گفت که تل‌آویو باید توان دفاعی و تهاجمی خود را در برابر ایران افزایش دهد.



ژنرال «گیورا آیلند» ژنرال نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که انواع تهدیدات از جانب ایران متوجه این رژیم است و تل‌آویو باید خود را برای چندین سناریو از جمله مواجهه نظامی آماده کند.
به نوشته رأی‌الیوم، او نوشت که رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز بهبود توان دفاعی و همچنین قدرت تهاجمی به خصوص در حوزه سایبری خود ندارد. «گیورا آیلند» همچنین ادعا کرد که احتمال دارد حمله سایبری به جایگاههای سوخت در ایران از سوی اسرائیل صورت گرفته باشد و این موضوع نشان می‌دهد که تل‌آویو به این بخش حیاتی بی‌توجه نیست. روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز چهارشنبه هفته گذشته در گزارشی نوشت: «حتی اگر اسرائیل هم در پشت پرده حمله سایبری به ایران نباشد –حمله‌ای که به رانندگان بیگناه در طول روز آسیب زد- اما این حمله با ایدئولوژی جدید دستگاه‌های امنیتی اسرائیل مطابق است».
به گزارش فارس، ژنرال «گیورا آیلند» در ادامه افزود: در دهه اخیر ایران منبع ۸۰ درصد مشکلات امنیتی اسرائیل بوده است. علاوه‌بر این مشکل حزب‌الله لبنان که تحت حمایت ایران است نیز وجود دارد. می‌توان حداقل چهار تهدید مستقیم از جانب ایران را علیه اسرائیل برشمرد؛ اول: تلاش ایران برای ایجاد یک نیروی مشابه حزب‌الله در سوریه؛ دوم: تلاش برای حمله سایبری به اسرائیل؛ سوم: توانایی ایران برای حمله موشکی و پهپادی از سوریه، عراق و یمن به اسرائیل و چهارم تهدید ساخت سلاح هسته‌ای.
او در پایان نوشت: رژیم صهیونیستی از حمله به ایران امتناع می‌کند و این گزینه از سال ۲۰۱۳ کاملا مسکوت مانده است و به‌خصوص در سال‌هایی که توافق هسته‌ای امضاء شد، حمله نظامی به ایران «غیر منطقی» بود.