kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۶۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

دلایل گرانی ماهی اعلام شد

 


رئیس ‌سازمان شیلات کشور گفت: علت افزایش قیمت ماهی در بازار از یک‌سو افزایش قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های تولید و از سوی دیگر نبود شبکه توزیع و دلال بازی
است.
به گزارش صدا و سیما، نبی‌اله خون میرزایی درباره اینکه چرا ماهی گران است، تصریح کرد: برای اینکه محصولات شیلات از جمله ماهی به دست مصرف‌کننده برسد چند دست جا به جا می‌شود و در واقع قیمتی که تولیدکننده برای محصولش دریافت می‌کند بسیار پایین‌تر از آن چیزی است که محصول در بازار به فروش می‌رسد.
رئیس ‌سازمان شیلات کشور افزود: همین دست به دست شدن محصولات شیلات و دلال بازی‌ها موجب افزایش قیمت می‌شود از سوی دیگر شبکه توزیع مناسبی نیز برای بازاررسانی محصولات حوزه شیلات وجود ندارد و گرانی ماهی که اخیراً شاهد آن هستیم حاصل همین مشکلات است.
خون میرزایی ادامه داد: البته هزینه‌های تولید از جمله نهاده‌ها و کارگر نیز افزایش پیدا کرده و فروش با قیمت‌های قبل برای تولیدکننده به صرفه نیست. بنابراین، همه تلاش مجموعه شیلات بر این است که با استفاده از ظرفیت اتحادیه‌ها و انجمن‌های این حوزه شبکه توزیع محصولات شیلات را مناسب‌سازی کنند و به این ترتیب موجبات حذف دلال بازی‌ها فراهم آید.
گفتنی است، قیمت یک کیلوگرم ماهی قزل‌آلا شکم خالی ۱۲۹ هزار و ۷۵۰، سفید 800 گرمی 110 هزار،
شیر 120 هزار ، حلوا 112 هزار، انواع شوریده 69 تا 110 هزار، شیر خلیج‌فارس 132 هزار، تیلاپیا منجمد 120 هزار و تن 47 هزار تومان است.