kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۶۱۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴

اخبار ورزش جهان

جزئیات مسابقه کشتی آمریکا- ایران
با حضور ۲۷ هزار تماشاگر
بلیت‌فروشی مسابقه کشتی آزاد آمریکا و ایران شروع شده است و انتظار می‌رود تمام بلیت‌ها از قبل به پایان برسد.
بلیت فروشی دیدار دوستانه کشتی آزاد تیم‌های ملی آمریکا و ایران که ۲۱ بهمن در آرلینگتون تگزاس برگزار می‌شود، آغاز شد.
در مسابقات جهانی اخیر در اسلو، تیم‌های آمریکا و ایران با کسب سه مدال طلا، به ترتیب مقام‌های دوم و سوم مسابقات تیمی را به خود اختصاص دادند. پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی ایران که پس از بازی‌های توکیو به این سمت رسید، گفت: تیم ملی ایران با قدرت تمام به دیدار آمریکا خواهد رفت.
این مسابقه در زمین بیسبال گلوب لایف فیلد برگزار می‌شود، جایی که تیم‌های دانشجویی از ایالت‌های اوکلاهاما و آیووا که یکی از قوی‌ترین‌ها در مسابقات قهرمانی دانشگاه‌های ایالات متحده محسوب می‌شوند، بر روی تشک رقابت می‌کنند. مربیگری این تیم‌ها بر عهده جان اسمیت، قهرمان دو دوره المپیک و تام برندز، قهرمان المپیک است.بلیت فروشی این مبارزه شروع شده است و انتظار می‌رود تمام ۲۷ هزار بلیت این مبارزه از قبل به فروش برود.
پرداخت غرامت 7 تا 8 میلیون یورویی به کومان
باشگاه بارسلونا برای تسویه حساب با سرمربی اخراجی‌اش رقمی مشخص را در نظر دارد.
باشگاه بارسلونا پس از اخراج رونالد کومان، اکنون به دلیل فسخ یکطرفه قرارداد او باید به این مرد هلندی غرامت بدهد.سرمربی هلندی کاتالان‌ها تابستان سال گذشته به‌عنوان جانشین کیکه ستین روی کار آمد و فصل گذشته با این تیم دستاوردی جز یک قهرمانی در جام حذفی نداشت.
امسال اما با رفتن لیونل مسی از بارسلونا، اوضاع این تیم حتی بدتر از فصل گذشته بوده و این تیم با قبول چهار شکست و سه تساوی در10 بازی‌اش
که شامل دو شکست پی در‌ پی اخیر برابر رئال مادرید و رایووایکانو می‌شود، به رده نهم سقوط کرده و 9 امتیاز از صدر جدول فاصله دارد. باخت چهارشنبه شب در خانه رایووایکانو سه روز پس از شکست در ال‌کلاسیکوی خانگی سرانجام کاسه صبر خوان لاپورتا رئیس‌باشگاه و همکارانش را لبریز کرد و آنها تصمیم به اخراج سرمربی هلندی گرفتند که تا پایان فصل قرارداد داشت. به این ترتیب آنها باید به ستاره سابق خود غرامت بدهند.
طبق اعلام منابع محلی، باشگاه بارسلونا با کومان برای مذاکره درباره پرداخت غرامتی هفت یا هشت میلیون یورویی مذاکره کرده است و در صورت حل و فصل شدن این موضوع، باشگاه با سرعت بیشتر برای استخدام ژاوی هرناندس دست به کار خواهد شد.
طبق آخرین اخبار رسانه‌های اسپانیایی این احتمال وجود دارد که ژاوی قراردادش را با تیم السد فسخ کند و برای هدایت بارسلونا به نوکمپ برگردد.
میزبانی تیم ملی فوتبال استرالیا در خانه
بعد از ۲ سال
استرالیا در دیدار بعدی خود در انتخابی جام جهانی بعد از ۲ سال در خانه به میدان خواهد رفت.
استرالیا اولین بازی خود را پس از ۷۶۳ روز در خانه انجام خواهد داد و بر این اساس دیدار ماه آینده مقدماتی جام جهانی با عربستان سعودی را در سیدنی میزبانی خواهد کرد.
«کانگوروها» آخرین بار در اکتبر ۲۰۱۹ در مقابل نپال در کانبرا در مقابل هواداران خود بازی کردند و پس از بسته شدن مرزهای استرالیا به دلیل ویروس کرونا، مجبور شدند به خارج از کشور بروند.
آنها ۱۱ بازی از ۱۲ بازی مقدماتی خود برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را در خارج از کشور انجام داده‌اند، اگرچه این به فرم آنها لطمه‌ای وارد نکرده است. آنها ۱۱ برد متوالی به دست آوردند- یک رکورد جدید در همان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی- تا اینکه ژاپن در این ماه با پیروزی ۲-۱ در سایتاما به این رکورد پایان داد. قوانین سختگیرانه ویروس کرونا در استرالیا شروع به کاهش کرده و گراهام آرنولد، سرمربی تیم گفت که بیش از ۲۰ هزار هوادار مورد انتظار برای بازی بین دو تیم برتر گروه B، به تیم انرژی جدیدی می‌بخشند.آرنولد گفت: هواداران می‌توانند به بازیکنان و تیم‌ها انرژی بدهند و پس از مدت طولانی دوری از استرالیا، من انتظار دارم که بازیکنان ما از حمایتی که در ۱۱ نوامبر در استادیوم وسترن سیدنی خواهد بود استفاده کنند. عربستان سعودی با چهار برد از چهار بازی و ۱۲ امتیاز در صدر است و استرالیا با ۹ امتیاز در رده دوم قرار دارد.