kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
رئیس قوه قضائیه خبر داد

تخصیص ۲۳۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات دستگاه قضایی استان خوزستان

رئیس دستگاه قضا از اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات دادگستری و سازمان‌های وابسته به دستگاه قضایی استان خوزستان، ظرف دو سال خبر داد.

 

اهواز خبرنگار کیهان:

به گزارش کیهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان سفر یک روزه به خوزستان در نشست با اصحاب رسانه ضمن تشریح دستاورد‌های این سفر استانی اظهار داشت: استان خوزستان، استانی با مختصات و ویژگی‌های خاص و دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیار بالا و البته محرومیت‌هایی در بخش‌هایی از استان است.
وی با تاکید بر اینکه باید اقدامات فوق‌العاده‌ای در مورد استان خوزستان صورت گیرد، ادامه داد: هیئتی از سوی قوه قضائیه پیش از این به استان خوزستان اعزام و وضعیت همه بخش‌های مربوط به قوه قضائیه اعم از دادگستری و سازمان‌های تابعه را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف و نیازمندی‌ها را احصا نمودند.
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه همه مدیران عالی قوه قضائیه در این سفر همراه بودند، برای آن‌ها ماموریت خاص تعریف شده بود و در شهرستان‌های مختلف حضور پیدا کردند که از آن جمله می‌توان به بازدید مسئولان عالی قضایی از بنادر امام خمینی‌(ره) و خرمشهر، انبار‌های کالا‌های دپو شده و سازمان اموال تملیکی اشاره کرد.
وی افزود: پس از ارائه گزارش بازدید‌های مذکور در جلسه با حضور استاندار در این خصوص تصمیماتی اتخاد و دستوراتی برای تعیین تکلیف کالا‌های دپو شده و انبار‌هایی که کالا از مدت‌ها پیش در آن‌ها باقی مانده، صادر شد.
برگزاری ملاقات‌های مردمی یکی از برنامه‌های رئیس قوه قضائیه و مسئولان عالی دستگاه قضا در جریان این سفر بود که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به آن اشاره کرد. وی تصریح کرد: ملاقات‌های متعدد مردمی توسط بنده و مسئولان عالی قضایی صورت گرفت و از نزدیک اظهارات مراجعه‌کنندگان شنیده شد.
رئیس دستگاه قضا یادآور شد: درخواست‌ها و اظهارات بیش از ۵۳۰ نفر در جریان ملاقات‌های مردمی مستقیما استماع و دستورات لازم صادر شد. همچنین تعداد قابل توجهی نامه دریافت شده و تعدادی پرونده‌های خاص دادگستری که با مشکلاتی مواجه است، مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به درخواست مردم برای افزایش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تصریح کرد: یکی از مسائلی که بعضی از مردم تقاضا کرده بودند افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در برخی از شهر‌ها بود که بنده با کلیت این موضوع موافقت کرده و مقرر شد بررسی صورت گیرد و نسبت به موارد اضطراری به صورت فوق‌العاده اقدام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین از صدور دستورات لازم در خصوص افزایش تعداد قاضی و کارمند و اصلاح برخی ساختار‌ها خبر داد.
وی اظهار امیدواری کرد که با کمک مسئولان، آن مقدار از مشکلات که مربوط به خود قوه قضائیه است مرتفع گردد.