kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۵۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

جزئیات تازه از حمله سایبری به رژیم صهیونیستی /اطلاعات محرمانه ارتش اسرائیل افشا شد

 

یک روزنامه صهیونیستی از حمله هکری گسترده به این رژیم و افشای فایل‌هایی خبر داد که شامل مشخصات صدها نظامی این ارتش از جمله نام، ایمیل، آدرس منزل و شماره تلفن است.
روز دوشنبه رسانه‌ها از یک حمله سایبری بزرگ به رژیم صهیونیستی خبر دادند و تاکید کردند که هکرها اطلاعات وزیر جنگ این رژیم را منتشر و وی را تهدید کرده‌اند. اکنون جزئیات بیشتری از این حمله سایبری منتشر شده است. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» فاش کرد، یک گروه هکری فایل‌های اطلاعاتی مربوط به اطلاعات ارتش این رژیم را فاش کرده‌اند که شامل اطلاعات صدها سرباز بوده است. به گزارش وب‌سایت اینترنتی روزنامه یدیعوت «وای‌نت»، گروهی که خودی را «عصای موسی» (Moses Staff) نامیده، فایلی را منتشر کرده که شامل مشخصات کامل نیروهای گردان رزمی ارتش رژیم صهیونیستی است.
بر اساس این گزارش، گروه مذکور در دوشنبه پیش نیز تصاویری شخصی از «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی منتشر و تهدید کرد که وی تحت نظر است. در ادامه گزارش مذکور آمده، فایلی که منتشر شده شامل جزیئات کاملی از گردان «الفون» در ارتش رژیم صهیونیستی است و اسامی نظامیان، ایمیل، شماره تلفن و آدرس منزل صدهانفر از آنها در این فایل قرار دارد. برخی فایل‌های منتشر شده شامل مشخصات کامل نظامیان ذخیره در یگان‌های نظامی و درجه‌های نظامی آنهاست. همچنین بعضی از فایل‌ها شامل توضیحاتی است که تعدادی از نظامیان برای عدم توانایی برای پیوستن به خدمت نظامی ارائه کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، تعدادی از فایل‌ها شامل مشخصاتی از نامزدهای پیوستن به دستگاه‌های امنیتی یا سربازانی است که در پروژه تشویق به خدمت نظامی شرکت کرده یا شرکت می‌کنند. صرف‌نظر از اسامی و شماره‌ها و غیره، این فایل‌ها شامل اطلاعات شخصی حساس مانند حالت وضعیت روانی، اجتماعی و اقتصادی نظامیان است. در ادامه این گزارش آمده، هکرها این اطلاعات را در محیط «دارک نت» و «تلگرام» منتشر کرده‌اند.
در ماه‌های اخیر حملات زیادی به رژیم صهیونیستی در زمینه سایبری صورت گرفته است. خرداد ماه 99 وبسایت «هزاران شهروند» شرکت و سازمان‌ «اسرائیلی» هدف یک حمله سایبری موثر قرار گرفتند. کاربران به جای صفحه اصلی، ویدیوی «نابودی شهرهای اسرا‌ئیل» را مشاهده کردند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره نوشت، شرکت «یوپرس» در بیانیه‌ای اعلام کرده، این حمله کار هکرهای ایرانی بود. تیرماه سال 99 نیز گروهی با نام «انتقام‌جویان سایبری» جزئیات یک «حمله بزرگ سایبری به زیرساخت‌های برق اسرائیل» را همزمان با ساعت شهادت سرداران بزرگ مقاومت اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، منتشر کرد. در فیلمی که توسط این گروه منتشر شده، رسما مسئولیت حمله بزرگ سایبری به زیرساخت‌های برق ۱۶ شهر رژیم صهیونیستی از جمله تل‌آویو و حیفا برعهده گرفته شده است. این گروه اعلام کرده در این عملیات بزرگ و پیچیده سایبری موفق شده برق بسیاری از شهرهای سرزمین‌های اشغالی را مورد حملات دقیق سایبری قرار‌داده و بسیاری از مناطق این ۱۶ شهر را دچار قطعی برق کند. در اردیبهشت همان سال نیز بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی در جریان یک حمله سایبری دیگر 6 تاسیسات آبی صهیونیست‌ها مورد حمله هکرها قرار گرفت و اختلالات جدی در عملکرد پمپاژ آب ایجاد شد. صهیونیست‌ها اینجا نیز اعلام کردند، ایران پشت پرده این حملات سایبری قرار دارد.رژیم صهیونیستی با کمک‌های آمریکا مدعی هستند که بیشترین قدرت در این زمینه را دارند. اما حتی در آمریکا نیز بارها حملات سایبری بزرگی صورت گرفته است. 6 ماه پیش اختلال سایبری در شبکه سوخت آمریکا که منجر به از کار افتادن یک‌هفته‌ای حدود ۱۰هزار پمپ‌بنزین در آمریکا شده بود، به‌عنوان اولین چالش سایبری دولت بایدن مطرح شده بود.