kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳

اخبار کوتاه از فوتبال

 

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه
درباره حواشی اخیر فدراسیون فوتبال
سخنگوی قوه قضائیه توضیحاتی درباره احتمال عقد قرارداد فدراسیون فوتبال با یک شرکت اسرائیلی ارائه کرد. ورود سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) به کشورمان برای دیدار تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی، در هفته‌های گذشته حاشیه‌های زیادی ایجاد کرده است. برخی رسانه‌ها از ارتباط شرکت مورد نظر با کشور اسرائیل نوشتند که این موضوع، در نشست خبری امروز (چهارشنبه) سخنگوی قوه قضائیه هم مطرح شد. ذبیح‌الله خداییان درباره ارتباط شرکت تأمین‌کننده تجهیزات ورودی به کشور از سوی شرکتی اسرائیلی اظهار داشت: این موضوع به فدراسیون فوتبال مربوط است. کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون‌های کشورهای مختلف را به استفاده از سیستم VAR در مسابقات انتخابی جام جهانی ملزم کرده و اگر فدراسیونی از این سیستم استفاده نکند، با محرومیت مواجه می‌شود. سخنگوی قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد: فدراسیون فوتبال کشورمان هم برای اجاره دستگاه، قراردادی با شرکتی بلژیکی منعقد کرد. گزارش شده که عوامل این شرکت، یهودی هستند و ممکن است با رژیم اشغالگر قدس مرتبط باشند. هنوز پرونده‌ای در مراجع قضایی در این باره تشکیل نشده، اما نهادهای امنیتی و اطلاعاتی این موضوع را بررسی می‌کنند و اگر پرونده به دستگاه‌های قضایی ارجاع شود، بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.
میثاقیان: می‌دانستم یک روز برمی‌گردم
اکبر میثاقیان سرمربی شهرخودرو در حاشیه تمرین چهارشنبه تیمش درخصوص اینکه چرا سرمربی‌گری تیم شهرخودرو را پذیرفته است؟ اظهار کرد: آقای مهاجری در تیم خیلی زحمت کشیدند. مشکلاتی در تیم وجود دارد که باید حل شود. بازیکنان از شرایط خود ناراضی هستند و باعث شدند با باشگاه به اختلاف بیفتند. باید ما خوش‌بین باشیم و فوتبال همین است. امیدوارم ما تلاش‌های آقای مهاجری را ادامه دهیم. این تیم هم مثل ابومسلم است و مطمئنم روزهای خوبی خواهیم داشت. ما زمانی که این تیم را به لیگ برتر آوردیم، می‌دانستیم که یک روز بعد از جدایی از تیم قرار است به جمع تیم برگردیم.
علیرضا منصوریان همچنان درگیر کرونا
تیم فوتبال نفت آبادان که در دو بازی ابتدایی لیگ بیست و یکم، علیرضا منصوریان را به دلیل ابتلا به کرونا در اختیار نداشت، همچنان به دلیل مثبت بودن تست دوم این مربی، نمی‌تواند از حضور منصوریان روی نیمکت تیم بهره‌مند شود. این مربی همچنان در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.نفت آبادان که در دو بازی اول، نتوانست امتیازی را در کارنامه فصل جدید خود ثبت کند، امیدوار است در سومین دیدار خود هم منصوریان را داشته باشد و هم اولین برد خود را جشن بگیرد. منصوریان قرار است، مجددا در روزهای پایانی هفته جاری تست دهد تا در صورت منفی شدن آن، به جمع تیمش در آبادان پیش از بازی با فجرسپاسی اضافه شود. البته منصوریان پیش از این، با سه جلسه محرومیت از سوی کمیته انضباطی مواجه شده بود و اگر به بازی به فجرسپاسی هم برسد، نمی‌تواند از روی نیمکت تیم خود را هدایت کند.
بازگشت مربی سازنده به فوتبال کشور
مربی سازنده و نام‌آشنا با قبول هدایت یک تیم دسته دومی به عرصه مربیگری فوتبال کشور برگشت. غلامحسین پیروانی که در سال‌های نه چندان دور، بازیکنان زیادی را از تیم فجر شهیدسپاسی شیراز به فوتبال کشور معرفی کرد، پس از چند سال دوری با قبول سرمربیگری تیم ایمان سبز شیراز به این عرصه بازگشت.
افشاگری عسگری از محرومیت یک داور متخلف
عسگری رئیس‌اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اینکه صالحی مدعی شده برخی داوران دلال دارند و ابلاغ‌هایی می‌گیرند، عنوان کرد: قطعا اگر بخواهند یک داور را بخرند این کار یک کار سازماندهی شده و تشکیلاتی است و کار یک نفر نیست.وی در مورد اینکه در زمان ریاست او در کمیته داوران هم چنین مسائلی وجود داشت یا نه اظهار داشت: متأسفانه شاهد چنین قضیه‌ای بودیم و وقتی با شواهد و مدارک متوجه تخلف داور شدیم، آن داور را از فوتبال کنار گذاشتیم. من آن داور را از فوتبال کنار گذاشتم اما برای حفظ حرمت خودش و جامعه داوری این مسئله را رسانه‌ای نکردم. رئیس‌اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آن داور در چند بازی مرتکب تخلف شده بود، گفت: دیگر نمی‌توان گفت که فلان داور که تخلف کرده در یک بازی چنین کاری کرده یا چند بازی، وقتی فردی دزدی می‌کند، ممکن است هر وقت فرصت چنین کاری را داشته باشد آن کار را انجام بدهد. داوری هم که تخلف کرده ممکن است هر وقت شرایط را مهیا ببیند چنین کاری کند.
خلیل‌زاده یک سال دیگر در الریان ماندنی شد
شجاع خلیل‌زاده مدافع تیم ملی کشورمان که در تیم الریان قطر توپ می‌زند، برای یک سال دیگر قرارداد خود با این باشگاه را تمدید کرد. خلیل‌زاده فصل گذشته با قراردادی دو ساله از پرسپولیس راهی تیم الریان قطر شده بود و به این ترتیب فصل آینده نیز در تیم قطری حضور خواهد
داشت.