kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
حساب‌ فدراسیون والیبال مسدود شد

بدهی‌های سنگین مالیاتی، مشکل بزرگ فدراسیون‌های ورزشی

 

مسدود شدن حساب‌های فدراسیون والیبال، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم مدعی شد که این فدراسیون 70 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد.
این روزها بدهی مالیاتی برای فدراسیون‌های ورزشی حسابی دردسرساز شده است. در همین راستا دیروز از فدراسیون والیبال خبر رسید که این فدراسیون به دلیل بدهی مالیاتی با چالش جدیدی رو‌به‌رو شده است. سازمان امور مالیاتی کشور به دلیل بدهی ۱۳ میلیارد تومانی فدراسیون والیبال، حساب‌های این فدراسیون و حساب شخصی محمدرضا داورزنی را مسدود کرده است.
بدهی ۱۳ میلیاردی و مسدود شدن حساب‌ها، فدراسیون را در بحث تهیه بلیت ناظران و داوران برای حضور در محل برگزاری مسابقات در استان‌ها با مشکل مواجه کرده است و فدراسیون در حال حاضر با استفاده از اعتبارش از سازمان هواپیمایی بلیت تهیه می‌کند. حقوق کارمندان فدراسیون نیز که از طریق یک بانک واریز می‌شد، از طریق حساب دیگری واریز شد.
فدراسیون والیبال در حال رایزنی برای کاهش بدهی مالیاتی و باز شدن حساب‌هایش است.
بدهی 70 میلیاردی فدراسیون فوتبال
شرایط در فدراسیون فوتبال نیز مناسب نیست. دیروز بهرام رضائیان عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: چالشی که فدراسیون فوتبال اکنون با آن مواجه شده، بدهی‌های مالیاتی است که از سال‌های قبل روی دست این فدراسیون مانده و اکنون مشکل ساز شده است. فدراسیون تمایل دارد به شکلی این مشکل را رفع کند. اما به دلیل عدم پرداخت مالیات در زمان مقرر، متأسفانه بدهی‌ها روی هم انباشته و اکنون مشکل ساز شده است. در واقع ما میراث دار
بیش از ۷۰ میلیارد بدهی مالیاتی سال‌های قبل هستیم.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم سازمان مالیاتی کشور مانند همیشه که نگاه خاصی به ورزش دارد، به فوتبال کمک کند و با هم‌اندیشی این معضل حل شود. همان‌طور که اعلام کردم، چندین سال است این بدهی روی دست فدراسیون فوتبال بوده و ما قصد داریم این مشکل را حل کنیم اما به زمان نیاز داریم و تقاضای ما این است که در راه‌حل این مشکل سازمان مالیاتی کل کشور همکاری لازم را با فدراسیون فوتبال به عمل آورد.
اعتراض همیشگی اهالی ورزش
واقعیت ورزش ما آن است که مدیران در طول این سال‌ها از طریق وزرا همیشه این مسئله را به تعویق‌انداختند و به اصطلاح خودشان مالیات را علی الراس کرده‌اند تا در فرصتی دیگر مدیر بعدی به آن رسیدگی کند. به همین دلیل هم امروز بدهی‌های مالیاتی برخی فدراسیون‌ها و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سر به فلک می‌کشد. اگرچه در اصل این ماجرا هم بحث همیشگی ورزشی‌ها وجود دارد؛ جایی که آنها معتقد هستند وقتی از ورزش سود مالی عاید نمی‌شود چرا باید مالیات پرداخت شود!