kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

انتظار تحول در جشنواره فیلم فجر با تغییر دبیر(اخبار ادبی و هنری)

«مسعود نقاش‌زاده» درحالی به‌عنوان دبیر چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر منصوب شد که این جشنواره سال‌هاست از رسالت حقیقی خودش فاصله گرفته است.


جشنواره فیلم فجر همان‌طور که از اسم آن مشخص است، یکی از جشن‌های بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، با این حال اما در این جشنواره حداقل توجه به این انقلاب یا مفاهیم مرتبط با آن صورت می‌گیرد و حتی برخی از آثار به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، محتوایی علیه انقلاب دارند. همچنین جشنواره فیلم فجر در دولت گذشته رو به افول رفت و اقتدار سابق خودش را از دست داد. به همین دلیل و با توجه به رویکرد دولت جدید انتظار می‌رود که جشنواره فیلم فجر بار دیگر به انقلاب بازگردد و این جشنواره موجب قدرت بخشیدن به سینمای ایران شود.
گفتنی است، روز گذشته محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی طی حکمی‌ مسعود نقاش‌زاده را به‌عنوان دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر
منصوب کرد.
مسعود نقاش‌زاده، کارگردان، استاد دانشگاه و از مدیران فرهنگی و سینمایی کشور است. وی دارای درجه دکترای مطالعات هنر، کارشناسی ارشد سینما و کارشناسی کارگردانی فیلم است و سابقه مدیریت به‌عنوان معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی، مدیرکل امور برنامه‌ها و مشاور عالی مرکز سیما فیلم، معاون آموزش و پژوهش خانه سینما و معاون تأمین و تولید موسسه رسانه‌های تصویری را داشته است.