kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۵۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
وزیر نفت خبر داد

ورود بیش از 3000 جایگاه به مدار عرضه بنزین

در کمتر از 24ساعت از بروز مشکل در سامانه عرضه سوخت در جایگاههای بنزین وزیر نفت اعلام کرد بیش از 3000جایگاه عرضه بنزین در کشور مجددا به مدار برگشته است.

 


جواد اوجی اظهار کرد: بیش از سه هزار جایگاه سوخت در سراسر کشور فعال بوده و به مردم سوخت‌رسانی می‌کنند. بنده به عنوان وزیر نفت از مردم عزیز بابت صبوری تشکر می‌کنم و همچنین عذرخواهی می‌کنم، اگر در ساعات اولیه با معطلی مواجه شدند.
وی افزود: روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گزارشی از آخرین وضعیت جایگاه‌ها را به رئیس‌جمهور ارائه دادم و وی نیز از اعتماد مردم به مجموعه وزارت نفت و اقدامات کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تشکر کردند.
این مسئول یادآور شد: در حال حاضر 300 جایگاه سوخت در سراسر کشور با کارت سوخت به صورت سهمیه‌ای بنزین را به خودروها عرضه می‌کنند که لیست این جایگاه‌ها در سایت شرکت ملی پخش قابل مشاهده است.
اوجی ادامه داد: مردم اطمینان داشته باشند که سهمیه کارت سوخت آنها محفوظ باقی مانده است و به محض اینکه تمامی جایگاه‌های سوخت فعال شود، می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند.
وی تأکید کرد: مردم به شایعه افزایش قیمت بنزین توجه نکنند، ما این شایعه را قویا تکذیب می‌کنیم و دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.
وزیر نفت افزود: همچنین ذخایر بنزین کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و ما هیچ کمبود بنزینی برای ارائه در جایگاه‌ها نداریم، حتی صادرات بنزین و گازوئیل از هفته‌های آتی آغاز می‌شود.
ضرورت ارتقای امنیت شبکه
اما همزمان با بروز مشکل در سامانه توزیع سوخت، دغدغه‌ها نسبت به اصلاح ساختار امنیتی شبکه اطلاعات در کشور بیشتر شده است.
برخی فعالان فضای مجازی هم بر این نکته دست گذاشته و بر ضرورت تکمیل شبکه ملی اطلاعات و همچنین تقویت ساختار پدافند غیرعامل تأکید کردند.
سازمان پدافند غیرعامل کشور هم با صدور اطلاعیه‌ای درباره احتمال حمله سایبری روز سه شنبه به شرکت توزیع سوخت کشور با‌ اشاره به اجرای بیش از 70 رزمایش سایبری در زیرساخت‌های حیاتی کشور در سال جاری اعلام کرد: در حوزه زیرساخت انرژی تاکنون پدافند غیرعامل دو رزمایش در حوزه وزارت نفت و شرکت‌های تابعه از جمله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام داده و نتایج از جمله آسیب‌پذیری‌های عمده را جهت برطرف‌سازی به مسئولین ابلاغ کرده است و در راستای صیانت از حقوق عامه و تاب‌آوری ملی موضوع رفع آسیب‌پذیری‌ها را مکرر پیگیری کرده است.
همچنین تیم ویژه تحقیقات پدافند سایبری با در نظر گرفتن تمامی احتمالات، درحال تکمیل شواهد منشاء اختلال سایبری می‌باشد که با توجه به حساسیت و تخصصی بودن موضوع نتایج آن پس از تکمیل اطلاع‌رسانی می‌شود.
در عین حال سردار جلالی رئیس پدافند غیر عامل
هم موضوع حمله سایبری را تایید نکرد و از ادامه بررسی‌ها در این زمینه خبر داد.