kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۴۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

طرح بازگشایی مدارس ابتدایی مسکوت مانده است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق آخرین هماهنگی‌ها با ستاد ملی مقابله با کرونا دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه از ۱۵ آبان و دبیرستان‌های دوره اول از اول آذر بازگشایی مي شود و بازگشایی مدارس ابتدایی هنوز مسکوت مانده است.

علیرضا کاظمی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما اظهارداشت: فرآیند بازگشایی مدارس از یکم مهر آغاز شده و ۴۵ درصد مدارس که شامل مدارس روستایی و عشایری می‌شوند نیز بازگشایی شده‌اند. کاظمی افزود: فرآیند بازگشایی مدارس شهری از ۱۵ آبان تا یکم آذر انجام می‌شود.
وی تأکید کرد: مدارس ابتدایی در طرح اولیه ما شامل بازگشایی در آبان می‌شدند، اما هم اکنون طرح بازگشایی مدارس ابتدایی مسکوت مانده است و امیدواریم ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره هرچه زودتر تصمیم گیری کند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص دهد که مدارس ابتدایی به صورت مجازی ادامه دهند ما قائل به این تصمیم هستیم.
حضور دانش‌آموزان
در مدارسی که بازگشایی می‌شوند الزامی است
کاظمی خاطرنشان کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارسی که بازگشایی می‌شوند الزامی است و حضور نیافتن دانش‌آموز در مدرسه برای کلاس‌های حضوری به منزله غیبت است. وی افزود: واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در حال انجام است و از این بابت هیچ نگرانی نداریم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه
۱۱۷ کشور دنیا مدارس را بدون واکسیناسیون دانش‌آموزان بازگشایی کرده‌اند، گفت: نامه‌ای به رئیس‌جمهور داده‌ایم و منتظر دستور ایشان برای بازگشایی مدارس هستیم.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش پیش از این اعلام کرده بود مدارس زیر ۳۰۰ دانش‌آموز در نیمه اول آبان و مدارس بالای ۳۰۰ دانش‌آموز در نیمه دوم آبان بازگشایی خواهد شد.