kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۴۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹

انتشار شماره جدید کیهان فرهنگی

تازه‌ترین شماره کیهان فرهنگی به همراه گفت‌وگوهای اختصاصی در باره «تقابل لیبرالیسم با اهداف انقلاب اسلامی» و «خودباوری و عدم اعتماد به دشمن» و نیز موضوعات متنوع فرهنگی و سیاسی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

«انقلاب، بایسته‌های فرهنگی و تمدن نوین اسلامی» عنوان طلیعه این شماره کیهان فرهنگی است که مدیر مسئول با اشاره به ایجاد و گسترش تمدن نوین اسلامی گفته است: بدون نیروی انسانی تراز انقلاب و اندیشه‌های ناب برآمده از منابع اصیل اسلامی، ایجاد تمدن نوین اسلامی میسر نخواهد شد؛ بر این اساس، دشمن با استفاده از تجربه خود در سازمان‌دهی ناتوی نظامی که همواره به دنبال شکستن استخوان‌ها و تسخیر سرزمین‌ها و منابع مادی کشورها بوده، شکستن و سست کردن اراده‌ها و منفعل نمودن و خنثی‌سازی آن‌ها را دنبال می‌کند.
دکتر اصلانی تأکید کرده است: امروز نیز دشمنان تصمیم گرفته‌اند سربازان و فرماندهان جبهه انقلاب را که پیشران حرکت به سمت «تمدن نوین اسلامی» هستند خنثی و منفعل یا شکار کنند.
ترویج و گسترش فحشا، سست کردن بنیان خانواده، تصویرسازی منفی از انقلاب، تخریب افکار و عقاید اسلامی، شبهه افکنی و تردیدآفرینی در ذهن و فکر جوانان این مرز و بوم، تولید و نشر مطالب مستهجن و ضد اخلاقی از طریق ابزارهای نوین فناوری، ایجاد ممانعت برای سامان‌دهی فضای مجازی، مانع‌تراشی برای پایان دادن به رهاشدگی و ولنگاری فرهنگی، تضعیف عوامل و نیروهای حافظ اقتدار و حاکمیت، حاشیه‌آفرینی و مشغول‌سازی نهادها و مقامات حکومتی به مسائل حاشیه‌ای و جلوگیری از کلان‌اندیشی آن‌ها تنها بخشی از اقدامات دشمن را شکل می‌دهند.
وی در ادامه تأکید کرده است: مقابله با این چالش‌ها نیازمند توجه دقیق به فلسفه سیاسی نظام و بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور و اعمال اقتدار و حاکمیت در جهت تحقق آن است، از مقامات و نهادهای فرهنگی انقلابی تازه‌نفس تسامح و رودربایستی در مقابله با فساد و ولنگاری فکری و عملی در عرصه فکر و فرهنگ انتظار نمی‌رود.
استفاده از نیروها و مجموعه‌های انقلابی و معتقد به ارزش‌ها و فلسفه سیاسی نظام و تقویت و حمایت از آن‌ها لازمه این مقابله است.
«تقابل لیبرالیسم با اهداف انقلاب اسلامی» عنوان نخستین گفت‌وگوی اختصاصی کیهان فرهنگی با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم حسینی است وی با اشاره به واداده‌های لیبرال مسلک گفته است: با آدم‌هاي واداده و وارفته و ليبرال‌مسلک نمي‌توان اهداف و آرمان‌هاي انقلابي را پيش برد، زيرا چنين افراد فاقد بينش و منش انقلابي اساساً خوششان نمي‌آيد و قبول ندارند که سخن از انقلابي و غير انقلابي باشد. بعضي‌هايشان مي‌گويند که دوران انقلابي‏‏گري تمام شد.
وی در بخش دیگر افزوده است: برخی از این وابستگان یا دل‌بستگان به لحاظ تفاوت درمبانی فکری و اعتقادی عناد دارند، یعنی آگاهانه و عامدانه بر این باور اصرار می‌ورزند؛ قبله آمال آن‌ها آمریکا و بینش و نگرش آن‌ها الحادی یا سکولاریستی و لیبرالیستی است.
«خودباوری و عدم اعتماد به دشمن» عنوان گفت‌وگوی بعدی با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین مدبر است که در بخشی از آن چنین گفته است: دولتمردان دولت کنوني از دولت پيشين عبرت بگيرند. مانند آنان نباشند يعني به وعده‌هاي خود عمل کنند، با مردم صادق و رو راست باشند، خود را خادم مردم و نه امير و پادشاه آنان بدانند، از خوي اشرافي‌گري و رفاه‌طلبي بپرهيزند، تصميمات منفعلانه و خلق‌الساعه و غير کارشناسي نگيرند به مردم و جوانان اعتماد کنند‌، نصايح مشفقانه رهبر فرزانه و حکيم انقلاب را عمل کنند‌، کدخدا و خدا را عوضي نگيرند، زندگي و معيشت مردم را وابسته و آويزان بيگانگان نکنند.
وی در ادامه تأکید کرده است: به شعار «ما مي‌توانيم» معتقد باشند، با يکديگر همصدا، هم زبان و همدل باشند و جزيره‌اي عمل نکنند، ربا را حرام و آن را اعلام جنگ با خدا بدانند و معتقد باشند اقتصاد و مملکتي که در آن ربا باشد خداوند آن را نابود مي‌کند، فرهنگ را مانند هوا بدانند که اگر آلوده باشد همه را به کام نابودي مي‌کشاند.
همچنین در این شماره می‌خوانیم: «ساختار فرهنگی کشور نیاز به بازسازی انقلابی دارد» بیانات مقام معظم رهبری/ «عوامل و موانع استجابت دعا» گفتاری از آیت‌الله حسین مظاهری/ «ویژگی‌های دولت تمدن‌ساز انقلابی» نوشته دکتر اصغر منتظرالقائم/ «4 میلیون خانه جدید با هویت شهرسازی و معماری اسلامی» از دکتر سید جواد هاشمی فشارکی/ «حوزه مسکن؛ الزامات و چالش‌ها» به قلم مهندس علیرضا صحراییان/ «گاندو؛ نمایش سناریوی نفوذ دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی» نوشته امیر‌حسن یوسفی/ «نااهل زدایی، صداقت، اعتمادسازی» از قاسم غلامرضایی/ «خون دلی که لعل شد» (معرفی و بررسی کتاب) نوشته رمضانعلی ابراهیم‌زاده گرجی و...