kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
لیندسی گراهام:

بایدن بی‌کفایت‌ترین رئیس‌جمهوری است که به عمرم دیده‌ام

سناتور برجسته جمهوری‌خواه با انتقاد شدید از سیاست خارجی بایدن گفت او بی‌کفایت‌ترین رئیس‌جمهوری است که به عمرش می‌بیند. موضعی که پیش از این، دموکرات‌ها نیز درباره ترامپ گرفته بودند!



سرویس خارجی-

تا پیش از این دموکرات‌ها ترامپ را بی‌کفایت‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا عنوان می‌کردند حالا نوبت به جمهوری خواهان رسیده که سیاست خارجی و داخلی بایدن را زیر ضرب انتقاد گرفته و او را بی‌کفایت بنامند. در همین ارتباط «لیندسی گراهام»، سناتور آمریکایی در گفت‌وگو با فاکس نیوز، با مقصر دانستن جو بایدن، در خروج مفتضحانه از افغانستان گفته:«حال چه می‌کنیم؟ تلاش می‌کنیم تا بدون اینکه طالبان را قدرتمند کنیم، کودکان را از مرگ بر اثر گرسنگی نجات دهیم... چه شد که ما به اینجا رسیدیم؟ جو بایدن بی‌کفایت‌ترین رئیس‌جمهور دوران زندگی من است. او نقشه‌ای داشت که به نتیجه نرسید؛ او توصیه‌های نظامی صحیح را رد کرد؛ آنها (دولت بایدن) حتی نمی‌دانند که آیا ۳۵۰ آمریکایی (در افغانستان) باقی مانده‌اند یا ۷۰۰ نفر، اما ما می‌دانیم که هزاران افغان وجود دارند که در کنار ما جنگیده‌اند و اکنون تنها گذاشته شده‌اند».
به گزارش ایسنا وی افزود: «اما این را هم می‌دانیم که افغانستان در حال سقوط آزاد است، القاعده در حال شکوفایی است، داعش دارد قوی‌تر می‌شود و طالبان به وزارت امور خارجه ما، گفتند که در تلاش برای کنترل القاعده، که سوگند خورده است اگر بتواند همه ما (آمریکایی‌ها) را بکشد، به ما کمک نمی‌کنند. بنابراین من این امتناع از همکاری طالبان برای مقابله با القاعده را، یک اعلان جنگ می‌دانم، این مساوی است با اعلان جنگ با آمریکا.»
وی خطاب به طالبان هم گفت: «اگر مایل نیستید به ما کمک کنید تا با خطر القاعده که ما و همه جهان را تهدید می‌کند، مقابله کنیم، پس از نظر من، بر اساس قوانین جنگ، این واقعاً این یک اقدام خصمانه است. بنابراین افغانستان بزرگترین تهدید امنیت ملی در کوتاه مدت است. این بزرگترین فاجعه انسانی روی کره زمین در شرایط فعلی است و با گذشت زمان، فقط بدتر می‌شود.»