kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰

تایلندی‌ها با فروش ده‌ها میلیون دستکش دست دوم، سر آمریکا کلاه گذاشتند



سرویس خارجی-
شبکه آمریکایی «سی ان ان» طی گزارشی اعلام کرده تایلندی‌ها در دوران همه‌گیری کرونا میلیون‌ها دستکش کثیف، دست دوم و کارکرده به آمریکا صادر کرده‌اند.
آخرین داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا عصر دیروز در سراسر جهان از مرز 244 میلیون و 513 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 4 میلیون و 965 هزار نفر فراتر رفته است. بر اساس داده‌های این وبگاه آمریکا با 46 میلیون مبتلا و 756 هزار
فوتی همچنان صدرنشین تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در سراسر جهان است. روند صعودی قربانیان کرونا در آمریکا در شرایطی است که تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون دز واکسن کرونا در سراسر این کشور تزریق شده است. کرونا بلاهای دیگری نیز بر سر مردم آمریکا درآورده است. به گفته «رشیده طلیب» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در طول همه‌گیری کرونا در آمریکا میلیاردرها 637 میلیارد دلار به ثروت خودشان افزودند، در حالی که بیش از 40 میلیون آمریکایی بیکار شدند و درخواست مزایای بیکاری کردند!
کلاه گشاد تایلندی‌ها بر سر آمریکا
از سوی دیگر دیروز رسانه‌ها گزارش دادند در طول دو سال گذشته تایلندی‌ها با فروش میلیون‌ها دستکش
کار کرده سر آمریکا کلاه گذاشته‌اند. شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی با اشاره به این موضوع اعلام کرد که در دوران همه‌گیری کرونا شرکت‌های غیرقانونی متعددی در تایلند سر بر آوردند، جایی که کارگرانی که اکثر مهاجر بودند اقدام به شستشو و بازیابی دستکش‌های طبی می‌کردند.با توجه به دوران همه‌گیری و درخواست بسیار زیاد برای این دستکش‌ها، این محصولات به کشورهای مختلف صادر می‌شدند.
سی ان ان می‌افزاید: «بر اساس تحقیقی که از داده‌های واردات و توزیع‌کنندگان گردآوری شده، مشخص شد که میلیون‌ها از این نوع دستکش‌های دست دوم و تقلبی از آمریکا سر در آورده‌اند. «داگلاس استین» از کارشناسان صنعتی می‌گوید: «حجم گسترده‌ای از محصولات بد وارد آمریکا شده که شامل جریان بی‌پایانی از دستکش‌های کثیف، دست دوم و غیراستاندارد می‌شود و مقام‌های فدرال تازه در حال فهمیدن حجم گسترده این موضوع هستند». این تحقیق پس از آن آغاز شد که یک شرکت آمریکایی در تماس با اداره گمرک آمریکا و سازمان غذا و داروی این کشور اعلام کرد که محموله‌ای از دستکش‌های کثیف از تایلند دریافت کرده است.سی‌ان‌ان گزارش داد شرکت تایلندی که مسئول ارسال این دستکش‌ها به آمریکا بوده تا ماه جولای(تیر) همچنان در حال صادرات محصولات خود به آمریکا بوده است. سرانجام در ماه آگوست(مرداد) سازمان غذا و داروی آمریکا،‌ یک محموله از تجهیزات حفاظت فردی که از تایلند آمده بود را در مرز توقیف می‌کند. این اقدام پنج ماه پس از دریافت اولین گزارش درباره دست دوم بودن دستکش‌ها انجام پذیرفته است.
شیوع دوباره کرونا در اروپا
خبر دیگر درباره کرونا اینکه سی ان ان در گزارش دیگری درباره شیوع مجدد کرونا در اتحادیه اروپا نوشت: با کاهش محدودیت‌های کرونایی و کاهش دمای هوا که سبب شده است بسیاری از مردم در مکان‌های بسته حضور داشته باشند، در بسیاری از کشور‌های اروپایی موارد ابتلا به کرونا به‌شدت افزایش یافته است...موارد ابتلا به کرونا تقریباً در همه کشور‌ها غیر از فنلاند در حال افزایش است. شرق اروپا در حال دست و پنجه نرم کردن با بدترین روند شیوع کروناست. آمار موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در روسیه، اوکراین و رومانی جزو بالاترین آمار در جهان است. در غرب اروپا، موارد ابتلا به کووید در آلمان به بالاترین سطح خود از ماه می(اردیبهشت) رسیده است.