kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
پژوهشگر اندیشکده آمریکایی:

حمله به پایگاه آمریکا در التنف مهم بود آمریکایی‌ها واقعیت را سانسور می‌کنند

تحلیلگر‌اندیشکده «خاورمیانه» آمریکا با انتشار تصاویر جدیدی از خسارت‌های واردشده به پایگاه مهم نظامی اشغالگران آمریکایی در «التنف» سوریه گفته، پنتاگون برای اجتناب از تنش، اخبار خسارت‌ها را سانسور و هیچ اطلاعاتی از این حمله ارائه نمی‌کند.

 


سرویس خارجی-

چهارشنبه‌شب گذشته بود که اعلام شد پایگاه استراتژیک اشغالگران آمریکایی در منطقه اشغالی «التنف» سوریه (جنوب‌شرق) هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفته و خسارت‌هایی به این پایگاه نظامی وارد شد. مقامات آمریکایی وقوع این حمله را تایید کردند اما جزئیات آن منتشر نکردند.
کارشناسان این حمله را ضربه بزرگی بر اعتبار ادعایی آمریکا در منطقه می‌دانند چرا که آمریکایی‌ها، علاوه‌بر اینکه موقعیت جغرافیایی مهمی را برای ساخت این پایگاه (در مرز اردن عراق) انتخاب کرده بودند، آن منطقه را منطقه ممنوعه نیز می‌دانستند. دلیل دیگر اهمیت یافتن این حمله، برمی گردد به حمله‌ای که آمریکا و رژیم صهیونیستی حدود یک هفته قبل از این حمله، به نیروهای مقاومت در فرودگاه «تدمر» کرده بودند. مقاومت گفته بود، انتقام این حمله را خیلی زود می‌گیرد!
اکنون تصاویر جدیدی از این حمله منتشر شده است. جارلز لیستر، پژوهشگر‌اندیشکده «خاورمیانه» آمریکا در حساب توئیتری خود با انتشار تصاویری از پایگاه نظامی آمریکا در سوریه نوشته که این حملات مهم بوده و خسارت به آن وارد شده است: «بر اساس تصاویر درزکرده، حمله پهپادی و موشکی به التنف در جنوب‌شرق سوریه (محل استقرار نیروهای آمریکایی) در چهارشنبه‌شب بسیار مهم است...وزارت دفاع [آمریکا] حمله را تأیید کرد ولی اطلاعات بیشتری ارائه نداد، واضح است که برای اجتناب از تنش یا جنجال، بر این حمله سرپوش گذاشته و کتمان کرده است».
«التنف» پایگاه نظامی اشغالگران آمریکایی در جنوب‌شرق سوریه است و این منطقه صحرایی در استان حمص است که گروه‌های تروریستی و گروه‌های مسلح بر آن مسلط شدند. این پایگاه در غرب عراق و 22کیلومتری آن واقع شده است و از مرز سوریه با اردن هم 22 کیلومتر فاصله دارد و در 247کیلومتری گذرگاه «الولید» در مثلث مرزی سوریه - اردن و عراق در جاده بسیار راهبردی بغداد به دمشق است. پایگاه التنف مقر اصلی آموزش گروه‌های مسلح، محل تمرکز نفوذ آمریکا در نزدیکی اراضی نفتی سوریه، پناهگاه عناصر فراری از ارتش برای بازپروری و فرستادن مجدد آنها به میادین جنگ به‌نفع آمریکاست. پایگاه التنف نقش اصلی در جنگ جهانی علیه سوریه ایفا کرده است و همچنان حملات به ارتش سوریه و متحدانش در اراضی سوریه از آنجا سازماندهی می‌شود.