kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

کشتی رژیم صهیونیستی نزدیک کانادا آتش گرفت

کانتینرهای یک کشتی باری حامل مواد شیمیایی در سواحل استان «بریتیش کلمبیا» کانادا دچار حریق شد و در پی این حادثه، گارد ساحلی این کشور از احتمال خطرات زیست محیطی خبر داد. منابع صهیونیستی اعلام کرده‌اند که این کشتی متعلق به اسرائیل است.

روز شنبه کانتینرهای یک کشتی باری حامل مواد شیمیایی معدنی در سواحل استان «بریتیش کلمبیا» کانادا دچار حریق شد و گارد ساحلی این کشور اعلام کرد که با گارد ساحلی آمریکا در حال ارزیابی وضعیت از جمله خطرات زیست محیطی است. این کشتی به طول ۲۶۰ متر از بندر بوسان کره جنوبی به سمت ونکوور کانادا حرکت می‌کرد، اما با دریای مواج روبه رو شد.
به گزارش رویترز، گارد ساحلی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۶ خدمه این کشتی با نام «ام‌وی زیم کینگستون» خارج شده‌اند، در حالی که ۵ نفر همچنان برای مقابله با آتش سوار بر کشتی هستند. در این بیانیه گفته شد، در حال حاضر ۱۰ کانتینر در حال سوختن است و آتش همچنان در حال گسترش است اما خود کشتی آتش نگرفته است. طبق گزارش رویترز، داده‌های «ایکون ریفینیتیو» نشان داده این کشتی با پرچم مالت تحت مدیریت Danaos Shipping Co Ltd شرکت مستقر در قبرس قرار دارد. در همین حال، برخی منابع صهیونیستی گزارش داده‌اند که کشتی متعلق به شرکت اسرائیلی «تسیم» است.