kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶

انتشار چهارمین جلد رمان زندگی پیامبر(ص) به قلم سرشار(اخبار ادبی و هنری)

در آستانه تولد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص)، جلد چهارم «آنک آن یتیم نظرکرده»، با عنوان فرعی «هجرت بزرگ» روانه بازار نشر شد.

پس از انتشار جلد سوم با عنوان «سالیان سخت»در اوایل سال جاری، «هجرت بزرگ» چهارمین رمان از مجموعه «آنک آن یتیم نظرکرده» محمدرضا سرشار است که در آستانه تولد پیامبر رحمت و مغفرت منتشر شده است.
جلد اول مربوط می‌شود به قبل از تولد پیامبراکرم(ص) تا زمان مبعث، یعنی چیزی بیشتر از ۴۰ سال از زندگی پیامبر اسلام(ص) را دربر‌می‌گیرد. جلد دوم این مجموعه از زمان مبعث تا سال هشتم بعثت که هجرت دوم مسلمانان به حبشه است را شامل می‌شود. این دو مجلد در واقع بین سال‌های ۱۳۷۳ تا ۷۶ نوشته شد و ابتدا به صورت یک برنامه رادیویی تحت عنوان «از سرزمین نور» صبح‌های جمعه از شبکه سراسری پخش می‌شد و در نهایت به صورت کتاب به بازار نشر آمد. جلد سوم از این مجلد، سه فراز مهم محاصره سه ساله رسول اکرم (ص) و دیگر مسلمانان بنی‌هاشم در شعب ابی‌طالب، درگذشت حضرت خدیجه (س) و سفر پیامبر اعظم(ص) به طایف را دربرمی‌گیرد.
جلد چهارم شامل داستان‌هایی است که از شب لیله‌المبیت شروع می‌شود و ادامه ماجرا‌هایی که برای پیامبر اتفاق می‌افتد تا با آغاز یک هجرت بزرگ به مدینه برسد.
این کتاب با شمارگان 1250 نسخه و در 207 صفحه به بازار نشر عرضه شده‌ است.