kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
مدیرعامل توئیتر:

ابَر تورم به‌زودی اقتصاد آمریکا را فرا می‌گیرد

‌مدیرعامل شرکت توئیتر پیش‌بینی کرد: اوضاع تورم و افزایش قیمت‌ها در آمریکا بسیار بدتر از شرایط کنونی خواهد شد و یک ابرتورم رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از CNBC‌، «جک دورسی» که یکی از حامیان ارزهای مجازی است، پیش‌بینی کرد: اوضاع تورم و افزایش قیمت‌ها در آمریکا تشدید خواهد شد و اوضاع در این کشور بسیار بدتر می‌شود. یک ابر تورم قرار است همه چیز را تغییر دهد و این اتفاق در حال رخ دادن است. روند شدت گرفتن تورم به زودی در آمریکا اتفاق می‌افتد و به دیگر کشورهای جهان سرایت می‌کند.
نکته جالب اینجاست که ‌مدیرعامل شرکت توئیتر در گفتمان خود از عبارت بالا رفتن تورم استفاده نکرد بلکه از این روند به عنوان یک ابَر تورم یاد کرد که به اوضاع با افزایش شدید قیمت‌ها که می‌تواند به نابودی ارز ملی یک کشور و ورشکست کردن کل اقتصاد آن منجر شود اتلاق می‌شود.
در حالی دورسی این هشدار را داد که نرخ تورم در آمریکا به بالاترین میزان در 30 سال گذشته رسیده و در حال گسترش این نگرانی است که مشکل بسیار بدتر از آن چیزی است که سیاستمداران آمریکایی فکر می‌کنند.
روز جمعه «ژروم پاول»؛ رئیس‌کل بانک مرکزی فدرال آمریکا تأکید کرد: فشارهای تورمی احتمالاً بیشتر از آن چیزی که قبلا انتظار می‌رفت طول خواهد کشید و روند بالا بودن تورم احتمالاً در سال آینده هم پابرجا خواهد بود.
وی ادامه داد: احتمالا بانک مرکزی آمریکا به زودی اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی خود را که برای کمک به اقتصاد آمریکا اجرایی شده متوقف می‌کند. کارشناسان می‌گویند اجرای همین سیاست‌ها بوده که باعث شده تورم در آمریکا افزایش یابد.
دیگر میلیاردرهای آمریکایی نظیر پائول تودورجونز نیز پیش‌بینی کرده‌اند شاهد افزایش تورم در آمریکا خواهیم بود. وی چند روز پیش گفته بود که بیت‌کوین خریده و این ارز مجازی می‌تواند پناهگاه خوبی برای در امان ماندن از تورم باشد.
بحران در حوزه حامل‌های انرژی‌ آمریکا
همچنین اویل پرایس گزارش داد: در حال حاضر آمریکا با بزرگ‌ترین بحران در تأمین حامل‌های انرژی خود روبه‌رو است به گونه‌ای که قیمت هر گالن بنزین در منطقه گوردا اسپرینگز به هشت و نیم دلار رسیده است، در واقع مردم این منطقه مجبور هستند به ازای هر لیتر بنزین چیزی حدود 60 هزار تومان پول پرداخت کنند.
این منطقه که در ایالت کالیفرنیا واقع شده از جمله مناطقی است که گردشگران از سراسر آمریکا برای دیدن چیزهای جذاب به آنجا می‌روند. این هفته انتشار تصویب قیمت بنزین در پمپ بنزین این شهر نه تنها آمریکا بلکه جهان را شوکه کرد.
این پمپ بنزین در منطقه گوردا اسپرینگز در شعاع چندین مایلی تنها انتخاب رانندگان است و آنها مجبور هستند برای پر کردن باک خود به آنجا مراجعه کنند. البته بنزین در گوردا گران‌تر از بقیه مناطق در کالیفرنیا بوده هرچند در شمال این ایالت هم ماجرا به همین منوال است و قیمت بنزین به قدری افزایش یافته که در حدود 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
در واقع در تمام کالیفرنیا شاهد افزایش قیمت سوخت هستیم. کار به جایی رسیده که فقط در شهر لس‌آنجلس طی حدود یک سال گذشته قیمت بنزین 30 درصد افزایش یافته و معادل یک دلار و 36 سنت بالا رفته است.
این افزایش بنزین بیش از هر قشر دیگری در آمریکا خانوارهای کم درآمد را تحت تأثیر قرار می‌دهد چرا که سهم سوخت از هزینه‌های آنها دو برابر خانوارهای عادی است و آنها مجبور هستند حدود 10 درصد درآمد خود را صرف خرید بنزین کنند که این یک واقعیت دردناک است.
کالیفرنیا بیشترین مالیات و عوارض را در سراسر آمریکا بر سوخت بسته و 66 سنت از پولی که مردم به ازای هر گالن بنزین پرداخت می‌کنند مالیات دولتی است البته 18 و چهار دهم سنت دیگر نیز مالیات فدرال است.