kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

سازمان لیگ یا باشگاه استقلال کدام یک درست می‌گویند؟!

سازمان لیگ فوتبال ایران بیانیه باشگاه استقلال مبنی بر توافق بر سر تبلیغات محیطی را رد کرد.


موضوع تبلیغات محیطی در بازی‌های خانگی، این روزها محل اختلاف باشگاه استقلال تهران و سازمان لیگ شده است. باشگاه استقلال چهارشنبه هفته گذشته از عقد قرارداد با کارگزار جدید با کف مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد که ۱۵۰ میلیارد تومان از تعهد کارگزار مربوط به تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی استقلال اعلام شد. تعهد کارگزار جدید باشگاه استقلال درباره تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی در حالی داده شده که این بخش در اختیار سازمان لیگ فوتبال است.
بعد از انتشار این خبر برخی مسئولان سازمان لیگ نسبت به آن واکنش نشان دادند از جمله صادق درودگر عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال که گفت اقدام باشگاه استقلال مبنی بر واگذاری تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی‌اش به کارگزار جدید، در قانون گنجانده نشده است.
در ادامه باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای به ادعاهای سازمان لیگ پاسخ داد. در بخشی از این بیانیه آمده بود: ‌متاسفانه به گفته مسئولان سازمان لیگ در فصل جاری لیگ برتر، سازمان لیگ، با هیچ شرکتی به عنوان کارگزار تبلیغات محیطی، قرارداد منعقد نکرده و خود سازمان لیگ به مثابه یک شرکت تبلیغاتی یا کارگزار با اسپانسرها قرارداد می‌بندد که حاکی از روند اشتباه تبلیغات محیطی در فوتبال ایران است. سؤال این است که چرا هیچ شرکتی حاضر به همکاری با سازمان لیگ نشده است و البته با چه منطق و اصولی و با چه کارنامه‌ای، خود سازمان لیگ در مقام کارگزار، امور تبلیغات محیطی را اداره می‌کند؟ بعد از این بیانیه پای مدیران وزارت ورزش به میان آمد تا جایی که باشگاه استقلال صبح یکشنبه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تبلیغات محیطی با مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ در اختیار این باشگاه قرار می‌گیرد. گویا نشست مشترک مدیران باشگاه استقلال و مسئولین سازمان لیگ با حضور معاون وزیر و ورزش جوانان پیرامون تبلیغات محیطی در استادیوم آزادی برگزار و مقرر شد این موضوع با مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ حل و فصل
شود. سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال در توضیح بیشتر این مطلب عنوان داشت: به پیشنهاد علی نژاد معاون محترم وزارت ورزش مقرر گردید پس از صدور و اخذ مصوبه هیات رئیسه توسط جناب آقای بهاروند و با اعتماد‌سازی درخصوص پرداخت حقوق سازمان لیگ، مجوز تبلیغات محیطی از سوی سازمان لیگ برای باشگاه استقلال صادر شود. جا دارد هم از رویکرد سازنده علی‌نژاد و هم از نگاه مثبت و حمایت آقای بهاروند ریاست سازمان لیگ که در این نشست به دنبال حل موضوع و رسیدن به نتیجه مطلوب بودند، قدردانی کنیم. اما چند ساعت پس از این بیانیه باشگاه استقلال، سازمان لیگ اعلام کرد هیچ توافقی برای در اختیار قرار دادن تبلیغات محیطی با باشگاه استقلال انجام نشده و تبلیغات محیطی طبق سنوات قبل اجرا خواهد شد. هرگونه تصمیم‌گیری در مورد تغییر در شیوه اجرای تبلیغات محیطی برعهده هیات رئیسه و مجمع سازمان لیگ فوتبال و همچنین هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بوده و سازمان لیگ فوتبال ایران و یا یک باشگاه به تنهایی در این خصوص به تنهایی نمی‌تواند تصمیم گیرنده باشند.
حالا باید منتظر روزهای آینده بود و دید که در این ماجرا بالاخره سازمان لیگ درست می‌گویدیا استقلال؟!