kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
پرونده بازیهای هفته نخست با دیدار فولاد خوزستان – پرسپولیس بسته می شود

گل‌گهر در قامت مدعی، تراکتور شکننده تر از گذشته!استقلال لیگ را با پیروزی شروع کرد

تیم فوتبال استقلال در نخستین دیدار خود در بیست و یکمین دوره مسابقات لیگ برتر برابر تیم تازه صعود کرده هوادار به سختی به پیروزی رسید و سه امتیاز این بازی را به دست آورد.

 


سرویس ورزشی-

در ادامه هفته نخست بیست و یکمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران دیروز چهارشنبه سه دیدار برگزار شد. در تهران تیم‌های استقلال و هوادار تهران به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.در این مسابقه که از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی آغاز شد، جعفر سلمانی (۶۰) برای استقلال گلزنی کرد تا آبی‌ها در گام اول سه امتیاز را به حساب خود واریز کنند.
فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در این مسابقه تیمش را با ترکیب سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، محمد دانشگر، آرش رضاوند(93 – سعید مهری)، زبیر نیک نفس (۴۶- مهدی مهدی پور)، وریا غفوری(کاپیتان)، جعفر سلمانی، سبحان خاقانی (۵۷- امیر علی صادقی)، امیر حسین حسین‌زاده و ارسلان مطهری (۷۸ - امین قاسمی‌نژاد) روانه میدان کرد. گابریله پین مربی ایتالیایی و کوین یامگا بازیکن خارجی به دلیل آماده نشدن ضمانت بانکی‌شان در این مسابقه استقلال را همراهی نکردند.
استقلال در نیمه نخست، بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه ۲ توسط امیرحسین حسین زاده موقعیتی را به دست آورد اما ضربه حسین زاده آرام بود و راهی به دروازه پیدا نکرد. تیم هوادار رفته رفته به بازی هجومی استقلال جواب داد و کنترل بازی را در اختیار گرفت. در دقیقه ۱۵ نیما انتظاری شوت محکمی را به سمت دروازه استقلال زد که سیدحسین حسینی توپ را به کرنر فرستاد. سایر دقایق بازی کسل کننده بود و موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشد تا این نیمه با تساوی بدون گل تمام شود.
تیم هوادار با استفاده از بازیکنان باتجربه خود سعی داشت در نیمه دوم هم با گرفتن حداقل یک امتیاز زمین را ترک کند. با این حال برنامه تیم رضا عنایتی در این نیمه جواب نداد. استقلال در دقیقه ۵۴ صاحب یک ضربه پنالتی شد که وریا غفوری این پنالتی را ابتدا به گل تبدیل کرد. با این حال کوپال ناظمی داور مسابقه رای به تکرار پنالتی داد و کاپیتان استقلال نتوانست دومین پنالتی خود را به گل تبدیل کند. در ادامه جعفر سلمانی با یک ضربه آرام و دقیق در دقیقه ۶۰ موفق شد استقلال را با یک گل از هوادار پیش اندازد. استقلال بعد از این گل بازهم فرصت‌هایی برای باز کردن دروازه هوادار داشت که این موقعیت‌ها به نتیجه نرسید و بازی با همان یک گل تمام شد.
در سیرجان تیم‌های فوتبال گل‌گهر و تراکتور به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۴ بر یک به سود گل‌گهر به پایان رسید. در این دیدار که در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان برگزار شد، امین پورعلی، سعید صادقی (دو بار) و تبریزی گل‌های گل‌گهر را به ثمر رساندند. تک گل تراکتور هم توسط عباس‌زاده به ثمر رسید.
شاگردان قلعه‌نویی در این دیدار خیلی زود در دقیقه ۱۲ توسط امین پورعلی به گل نخست رسیدند. این بازیکن پس از دریافت پاس خوب مهدی تیکدری، از زاویه بسته اقدام به شوت‌زنی کرد که منجر به باز شدن دروازه تراکتور شد. سه دقیقه بعد اشتباه عجیب مدافعان تراکتور توپ را در اختیار سعید صادقی قرار داد که این بازیکن از پشت محوطه جریمه شوتش را روانه دروازه اخباری کرد که توپ پس از برخورد به مدافع تراکتور وارد دروازه سرخ‌پوشان تبریزی شد.
گل‌گهری‌ها که موتورشان روشن شده بود در دقیقه ۲۱ به گل سوم رسیدند. در این صحنه یونس شاکری با استفاده از استپ سینه مدافع تراکتور را دریبل زد و پاس کات بک داد که پاس این بازیکن به تبریزی رسید و او دروازه تراکتور را باز کرد. شاگردان قلعه‌نویی که دست‌بردار نبودند در دقیقه ۳۸ روی ضد حمله و کار تاکتیکی خودشان را به محوطه جریمه تراکتور رساندند و سعید صادقی دروازه خالی حریف را برای بار چهارم باز کرد.
در این بازی گل‌گهر چند موقعیت دیگر هم داشت که می‌توانست به گل تبدیل شود اما واکنش‌های اخباری مانع از سنگین‌تر شدن شکست تراکتور شد. تراکتور هم یکی، دو موقعیت خوب به دست آورد که از آن استفاده نکرد تا این که در دقیقه ۸۵ محمد عباس‌زاده روی یک ضد حمله از مدافعان گل‌گهر پنالتی گرفت و تک گل تراکتور را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.
تیم ذوب آهن هم دیشب برابر میزبان خوزستانی خود به یک برد شیرین و ارزشمند دست پیدا کرد. دیدار تیم های فوتبال صنعت نفت آبادان و ذوب آهن اصفهان شامگاه دیروز به میزبانی تیم آبادانی برگزار شد که در پایان شاگردان مهدی تارتار به برتری یک بر صفر دست یافتند.در حالی که این دیدار در ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل همراه شده بود، تیم ذوب آهن در اولین دقیقه وقت اضافه موفق شد توسط عارف رستمی به گل برتری دست پیدا کند و با کسب سه امتیاز شیرین به اصفهان برگردد.
هفته نخست لیگ برتر که روز سه شنبه آغاز شده بود، دیروز پیگیری شد و روز جمعه با بازی پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان به پایان می‌رسد. در این دیدار که در اهواز برگزار خواهد شد دو تیم از ساعت 18 رودرروی هم قرار می گیرند.