kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۱۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

اختلال سامانه «ثمن» در اولین روز ثبت‌نام مسکن

 

سامانه «ثمن» که برای ثبت‌نام متقاضیان فاقد مسکن در نظر گرفته شده بود، دیروز در اولین روز ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن از دسترس خارج یا با اختلال مواجه شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، سامانه «ثمن» که قراربود، پذیرای متقاضیان فاقد مسکن به منظور ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن (ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال) باشد، از دسترس خارج شد.
بر اساس اظهارات محمود محمودزاده؛ معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بنا بود، فرآیند ثبت‌نام مردم در سامانه
www.saman.mrud.ir از دیروز چهارشنبه
28 مهرماه سال 1400 آغاز شود.
پیشتر هم بسیاری از سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی از جمله سامانه خوداظهاری و ثبت‌نام طرح ودیعه مسکن به دلیل نامشخص از دسترس خارج شده بود. این در حالی است که معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: اختلال سایت ثمن نیز رفع شده است.
پیشتردر اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آمده بود: در راستای کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد در اجرای برنامه نهضت ملی مسکن در سال 1400 و به منظور کمک به تامین مسکن فاقدین مسکن از ساعت 12 ظهر
روز چهارشنبه مورخ 28/7/1400 نسبت به ثبت‌نام متقاضیان واجد شرایط اقدام کند. در این مرحله از ثبت‌نام متقاضیان بر اساس ظرفیت‌های احصا‌شده در تعدادی از شهرهای واقع در استان‌های کشور برنامه‌ریزی شده است.متقاضیان این شهرها می‌توانند از تاریخ بازگشایی سامانه (ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه مورخ 28/7/1400) تا پایان ساعت 24 روز جمعه مورخ 28/8/1400 با مراجعه به سامانه نهضت ملی مسکن به آدرس saman.mrud.ir
نسبت به ثبت‌نام (بر اساس شرایط اعلامی در اطلاعیه‌های بعدی) اقدام کنند. لازم به ذکر است متقاضیان تایید نهایی پس از پالایش و احراز شرایط از سامانه، ساماندهی خواهند شد.
گفتنی است، با وجود اطلاعیه وزارت راه‌، دیروز امکان ثبت‌نام در سامانه saman وجود نداشت یا دچار اختلال بود. به نظر می‌رسد سامانه مذکور دچار اختلال شده است.