kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
زاکانی خبر داد

نقش ۵۰ درصدی شهرداری تهران در شتاب‌گیری تزریق واکسن کرونا

 

شهردار تهران با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰۰ نفر بر اثر کرونا فوت می‌کردند، گفت: بیش از ۵۰ درصد کار شتاب گیری واکسیناسیون را شهرداری برعهده گرفت که البته آن را در بوق و کرنا هم نکرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا زاکانی در جلسه دیروز شورای شهر تهران افزود: اقدامات دیگر شهرداری در حال انجام است و ادامه خواهد داشت، دیگر شهرداری تهران آرامش نخواهد داشت تا از ویژگی‌های ممتاز خود خدماتی برای شهر ارائه و به سایر بخش‌های کشور نیز کمک کند.
زاکانی ادامه داد: این برنامه 6 ماهه یک تفاوت و تغییر جدی را در شهر به دنبال خواهد داشت. وی با بیان اینکه از هفته‌های گذشته اقداماتی برای مهار مشکلات ناشی از سرد شدن هوا در شهر آغاز شده است، گفت: البته فعالیت‌های اجتماعی اساسی شهرداری در آستانه آغاز است تا پس از سالیان سال چهره دیگری برای شهر در حوزه اجتماعی داشته باشیم. قرار است به افرادی مانند معتادان متجاهر و کودکان کار و سایر افراد درگیر آسیب‌های اجتماعی آن‌گونه خدمت شود که پس از مدتی به جامعه بازگردانده شوند.
شهردار تهران ادامه داد: این تکلیف مستقیم شهرداری نیست، اما اهتمام شهرداری این است که به عنوان نخ تسبیح برای اتصال و هماهنگی سایر نهاد‌ها عمل کند. مسئله بعدی ارائه خدمت است؛ دستورالعمل نگهداشت شهر مطرح، جمع‌بندی و ابلاغ شده است. همچنین آغاز نهضت خدمت رسانی درحوزه نگهداشت، پسماند و رفت و روب را در شهرداری به دنبال خواهیم داشت.
زاکانی با اشاره به مشخص بودن گام6 ماهه مدیریت شهری، گفت: میزان کارکرد شهرداری یک صورت‌نمایی به خود می‌گیرد و به زودی شهروندان تفاوت را شاهد خواهند بود. البته شهرداری در این میان از انجام اقدامات میان مدت و بلندمدت نیز غافل نشده است. وی در پاسخ به تذکرات برخی از اعضای شورا بیان داشت: درباره شائبه‌هایی که برخی رسانه‌ها به جامعه تزریق می‌کنند باید اعلام کنم که جامعه نیاز به کار و تلاش دارد و بنده به هیچ وجه به سمت گذشته حتی با تحریک برخی از رسانه‌ها نخواهم رفت. رسانه‌ها دقت کنند و اخبار کذب را منعکس نکنند چرا که به نفع هیچ کس نیست.