kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
دبیر: ‌تیم‌هایی که پول ندارند کنار بکشند

برنامه لیگ کشتی آزاد و فرنگی اعلام شد / آغاز مسابقات از سوم آبان‌ماه به میزبانی تبریز

 

سرویس ورزشی-
رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد در شرایطی از سوم آبان ماه آغاز می‌شود که امسال 14 تیم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده‌اند.
پروسه ثبت‌نام تیم‌های حاضر در بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی دیروز انجام شد تا قرارداد کشتی‌گیران و مربیان حاضر در مسابقات در سازمان لیگ به ثبت برسد. قرار است مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد ایران در سال 1400 از سوم آبان ماه آغاز شود. در این رقابت‌ها 14 تیم حضور دارند که گروه بندی آنها به شرح زیر است:
گروه الف: سهند ارس، آکادمی کشتی نادری خادم، هیئت کشتی لرستان
گروه ب: صنایع مازندران، ستارگان ساری، خراسان جنوبی، مقاومت تهران
گروه ج: دانشگاه آزاد اسلامی، شهید صدرزاده، فرم دمای اراک، جوانان البرز
گروه د: فولادین ذوب آمل، پاس ناجا، آلومینیوم حکمتی.
طبق برنامه اعلام شده مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد از ۳ آبان ماه با برگزاری مسابقات گروه «د» در تبریز آغاز می‌شود.همچنین طی روزهای ۴، ۵ و ۷ آبان ماه نیز مسابقات دور رفت سه گروه دیگر در استان‌های خراسان رضوی، مازندران و البرز برگزار خواهد شد.مسابقات دور برگشت نیز بعد از دو هفته استراحت طی روزهای ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۱ آبان ماه در شهرهای تهران، ساری، قائمشهر و آمل انجام می‌پذیرد.
گروه بندی لیگ کشتی فرنگی
مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی نیز از دهم آبان ماه آغاز می‌شود. لیگ کشتی فرنگی با حضور 16 تیم برگزار می‌شود که گروه بندی آن به این شرح است:
گروه الف: رعد پدافند ارتش، شهرداری مسجد سلیمان، شهدای امین آباد ری، فولادین ذوب آمل
گروه ب: دانشگاه آزاد اسلامی، خراسان جنوبی، سید بابل، شهدای مدافع حرم قم
گروه ج: سینا صنعت ایذه، رهپویان شهید سلیمانی، رضا پویش جنوب، جوانان البرز
گروه د: زاگرس کردستان، ‌سازین سعید‌اندیمشک، هیئت کشتی لرستان، آریوبرزن بهبهان
مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی از ۱۰ آبان ماه با برگزاری مسابقات گروه «الف» در آمل آغاز می‌شود. طی روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۴ آبان ماه نیز مسابقات دور رفت سه گروه دیگر در استان‌های قم، تهران و سنندج برگزار خواهد شد.
همچنین مسابقات دور برگشت بعد از دو هفته استراحت طی روزهای ۲۴، ۲۵، ۲۶ و ۲۸ آبان‌ماه در شهرهای تهران، بیرجند، کرج و‌اندیمشک انجام
می‌شود.
هشدار دبیر به تیم‌ها
شروع مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی در شرایطی است که پیش از این علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی به تیم‌ها اعلام کرد که اگر پول ندارند تیمداری نکنند. دبیر در مراسم قرعه‌کشی این رقابت‌ها گفت:‌تیم‌هایی که پول ندارند کنار بکشند. لیگ باید محل درآمدی برای کشتی‌گیران باشد و اگر قرار باشد تیم‌ها در رسانه‌ها دیده شوند، باید برای آن هزینه کنند. اگر کشتی‌گیری برایتان کشتی نگرفت پولش را ندهید، اما اگر کشتی گرفت باید پولش را بدهید و رعایت مسائل اخلاقی را داشته باشید و حقشان را بدهید.
رئیس‌فدراسیون کشتی تصریح کرد: لیگ محل مناسبی برای کسب درآمد کشتی‌گیران است. تیمی که 3 یا 4 میلیارد هزینه می‌کند مطمئنا سرگروه می‌شود، نه تیمی که 200 میلیون هزینه کرده است. اگر لیگ سال قبل را راه نمی‌انداختیم، نمی‌توانستیم به افتخاراتی که امسال در المپیک کسب کردیم برسیم و یادمان باشد که حتما در لیگف داوری و اشتباه وجود دارد اما از شما می‌خواهم که گذشت کنید تا کشتی خراب نشود.
قهرمانان سال گذشته لیگ برتر
سال گذشته و در رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور در محل خانه کشتی شهید ابراهیم‌هادی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد و در پایان تیم بازار بزرگ ایران به عنوان قهرمانی دست یافت. در دیدار فینال این رقابت‌ها تیم‌های بازار بزرگ ایران و استقلال تهران به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم بازار بزرگ ایران با نتیجه مقابل حریفش به برتری دست یافت و قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد. در دیدار رده‌بندی نیز تیم هیئت کشتی قائمشهر با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل تیم دانشگاه آزاد اسلامی به برتری دست یافت و به مقام سوم رسید.
بازار بزرگ ایران سال گذشته در شرایطی عنوان قهرمانی لیگ برتر کشتی آزاد را به‌دست آورد که کشتی‌گیرانی چون رضا اطری، مجید داستان میثم نصیری، امیرحسین حسینی، مصطفی حسین خانی، پیمان یاراحمدی، حسن یزدانی، کارمان قاسمپور‌، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع در ترکیب دیدار نهایی به روی تشک رفتند.
در مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی نیز تیم بازار بزرگ ایران با غلبه بر تیم دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان قهرمانی رسید. در دیدار فینال این مسابقات تیم بازار بزرگ ایران با نتیجه 7 بر 3 از سد تیم دانشگاه آزاد اسلامی گذشت و قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد. در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها تیم سینا صنعت ایذه با نتیجه 6 بر 4 از سد تیم فولاداکسین خوزستان گذشت و سوم شد.
برای تیم بازار بزرگ ایران نیز نفراتی چون رضا خدری، علیرضا نجاتی، سامان عبدولی، محمد الیاسی، علی ارسلان، محمدعلی گرایی، سعید عبدولی، مهدی فلاح، مهدی علیاری و امین میرزازاده به روی تشک رفتند.