kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها احتمالا قبل از نیم فصل

با وجود اینکه ویروس کرونا هنوز در جهان خودنمایی می‌کند در خیلی از کشورها با اقدامات صورت‌گرفته تماشاگران وارد استادیوم‌ها می‌شوند و بازی‌های فوتبال را از نزدیک تماشا می‌کنند.

در برخی از کشورها حضور تماشاگران در استادیوم ‌ها برای تماشای مسابقات فوتبال 100 درصدی است. نمونه‌اش بازی الهلال در برابر پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا که با حضور پرشور تماشاگران تیم عربستانی برگزار شد.
و اما چه زمانی در ایران تماشاگران وارد استادیوم‌ها می‌شوند؟ خداداد افشاریان – رئیس‌کمیته داوران و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال در برنامه سلام صبح بخیر گفت: کرونا هنوز وجود دارد و وزارت بهداشت روی حضور تماشاگران در استادیوم‌ها حساسیت‌هایی دارد. از سویی فیفا برای بازگشت تماشاگر به استادیوم‌ها مقدماتی را فراهم کرده است که ما در پی اجرایی کردن آن در مسابقات هستیم و به نظر می‌رسد حتی پیش از شروع نیم فصل تماشاگران وارد استادیوم‌ها شوند.
گفتنی است فصل جدید مسابقات لیگ برتر از 27 مهر و بدون حضور تماشاگران آغاز می‌شود. پیش از این فدراسیون فوتبال قصد داشت بازی تیم ملی فوتبال ایران در برابر کره جنوبی را با حضور تماشاگر برگزار کند که این موضوع در روزهای پایانی منجر به برگزاری این مسابقه منتفی شد. نکته جالب توجه اینکه دبیرکل فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فدراسیون فوتبال به منظور سلامت تماشاگران این حضور را به صورت اختیاری منتفی
کرد.