kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
لیگ برتر فوتبال از امروز آغاز می‌شود

رونمایی از سپاهان به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی

سپاهان به عنوان یکی از مدعیان سنتی در نخستین بازی خود در لیگ برتر میزبان مس رفسنجان است.

مسابقات هفته نخست لیگ برتر فوتبال از امروز سه شنبه
با انجام 4 دیدار در شهرهای تهران، مشهد، ساری و اصفهان آغاز می‌شود. شرایط کرونایی موجب شد که لیگ برتر امسال دیرتر از زمان همیشگی آغاز شود. شروع مسابقات امسال در شرایطی است که هنوز تماشاگران اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندارد.
در یکی از دیدارهای امروز پیکان در تهران میزبان نفت مسجد سلیمان است. پیکانی‌ها قبل از شروع لیگ برتر خواستار تعویق این بازی به دلیل حضور بازیکنان جوان خود در تیم امید شدند و حتی هنوز لیگ شروع نشده بیانیه دادند که اگر تغییری در برنامه مسابقات این تیم در لیگ ایجاد نشود حاضر به همکاری با تیم امید کشورمان نیستند. در هر صورت این بازی امروز برگزار می‌شود. آن هم در حالیکه مجتبی حسینی سرمربی سابق نفت مسجدسلیمان حالا هدایت یک تیم صنعتی را برعهده‌دارد.
نفت مسجدسلیمان هم با فراز کمالوند سرمربی پرجنب‌جوش خود که مدام تیم عوض می‌کند در لیگ بیست و یکم مقابل پیکانی‌ها صف‌آرایی خواهد کرد. البته حضور جاسم کرار‌هافبک عراقی و اسبق استقلال هم در تیم نفت مسجدسلیمان از دیگر جذابیت‌های این مسابقه خواهد بود.
پدیده مشهد- آلومینیوم اراک
این مسابقه تقابل تیم‌هایی است که تغییرات حیرت‌انگیزی در تعطیلات داشتند. پدیده که هم مدیرعامل و هم سرمربی‌اش تغییر کرد و حتی برخی مدعی هستند که نام این تیم هم دوباره تغییر کرده و باید آن را شهرخودرو نامیدش! رضا مهاجری مربی مشهدی هم هدایت این تیم را برعهده گرفته است. البته جالب است که در همین روزهای اخیر هم دو مربی جوان مشهدی به نام‌های رضا ناصحی و کریم ابراهیمی ۲مربی جوان مشهدی به کادرفنی اضافه شدند که با دستور حمیداوی مالک باشگاه هر دو از تیم کنار گذاشته شدند.
آلومینیوم اراک هم ابتدا با علیرضا منصوریان برای فصل بعد به توافق رسید اما مدیریت کارخانه دستور کنار گذاشتن این مربی را صادر کرد تا رسول خطیبی دوباره به تیم برگردد. حالا باید دید در پایان این تعطیلات پرخبر و پرحاشیه کدام تیم بهتر خود را برای حضور در لیگ برتر آماده کرده است. رسول خطیبی که در روزهای گذشته از مدیران باشگاه آلومینیوم تعریف هم کرده و همه چیز را در حد نسبتا مطلوب توصیف کرده است.
نساجی مازندران- فجرشهید سپاسی
دو تیم دوست داشتنی و محبوب فوتبال ایران در حالی باید به مصاف یکدیگر بروند که نساجی به دلیل آماده نبودن چمن ورزشگاه شهید وطنی در ورزشگاهی در ساری باید به میزبان باشد. ساکت الهامی سرمربی تیم نساجی می‌گوید تلاش کرده تیمی را آماده مسابقات بکند تا انتظارات هواداران نساجی را برآورده کند. فجرشهید سپاسی هم تیمی دوست داشتنی است که کارخانه بازیکن ‌سازی است و ستاره‌های زیادی به فوتبال کشورمان معرفی کرده است.
سپاهان- مس رفسنجان
سپاهان تلاش کرده به دور از هیاهو و جنجال بازیکنان موردنظرش را جلب کرد از دروازه‌بان اتریشی گرفته تا شهریار مغانلو مهاجم فصل قبل پرسپولیس زرد پوش شدند. از سویی دیگر محرم نوید کیا تلاش کرد تمرینات و بازی‌های دوستانه‌ را به گونه‌ای طراحی کند که تیمش به عنوان یک مدعی اصلی قهرمانی وارد لیگ برتر شود. هرچند شکست 3 بر یک مقابل پرسپولیس در دیداری دوستانه و پشت درهای بسته باعث دلخوری هواداران سپاهان شد. به هر حال نویدکیا تلاش می‌کند با فرهنگ و گفتار صادقانه ضمن اینکه فرهنگ جدیدی را وارد فوتبال و لیگ برتر کشور کند به دنبال موفقیت و کسب جام هم
هست.
مس رفسنجان هم فصل گذشته شکست سنگین و تلخی را در اصفهان تجربه کرد و این مرتبه هم با محمد ربیعی سرمربی فصل قبل خود در لیگ حضور دارد. مربی که مدعی است برنامه‌ای سه ساله برای این باشگاه داشته تا این تیم به شرایط مناسب‌تری از نظر نتیجه‌گیری و موفقیت برسد. حالا باید دید تیم مس رفسنجان در نصف جهان بازهم شکست سنگینی را تجربه می‌کند یا از مدعی اصلی قهرمانی امتیاز می‌گیرد.
برنامه کامل دیدارهای هفته اول لیگ برتر فوتبال به این شرح است:
ﺳﻪشنبه 27 مهر 1400
*پیکان.....................................نفت‌ مسجدسلیمان (ساعت 16)
*پدیده مشهد.................................آلومینیوم اراک (ساعت 16)
*نساجی مازندران...............................فجر سپاسی (ساعت 16)
*سپاهان...........................................مس رفسنجان (ساعت 18)
چهارشنبه 28 مهر 1400
*گل گهرسیرجان........................................تراکتور (ساعت 16)
*استقلال.........................................................هوادار (ساعت 18)
*صنعت نفت آبادان................................ذوب آهن (ساعت 18)
جمعه 30 مهر 1400
*فولاد......................................................پرسپولیس (ساعت 18)