kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
در مدرسه فیضیه

تجمع طلاب و روحانیون در محکومیت کشتار شیعیان افغانستان برگزار شد

تجمع طلاب و روحانیون در محکومیت کشتار شیعیان افغانستان در مسجد سیدآباد قندوز و فاطمیه قندهار در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.


این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و تجمع کنندگان با شعارهایی علیه استکبار جهانی خشم و نفرت خود را نسبت به اقدامات تروریستی نشان داده و خواستار محکومیت این گونه جنایات از سوی جهان اسلام و مجامع بین‌المللی شدند.
به گزارش رسا، آیت‌الله محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در این اجتماع اظهار داشت: برای ما کشته شدن در راه خدا ارزش است، چرا که مولایمان حسن در راه خدا کشته شد.
دشمن بداند راهی که حسین ابن علی(ع) به ما تعلیم داد
تا رسیدن به هدف نهایی ادامه دارد
وی افزود: باید ندای یالثارات الحسین را بیش از گذشته سر دهیم و اینها مقدمه این است که جامعه اسلامی برای انتقام از خون حسین آماده شود؛ آنچه امروز در افغانستان به وقوع پیوست ادامه همان جنایتی بود که سال 61 به وقوع پیوست و تا امروز ادامه دارد، از همین رو امروز حوزویان در مدرسه فیضیه که عاصمه انقلاب است، جمع شدند تا اعلام کنند دشمن بداند با این جنایت‌ها نمی‌تواند راه حسین را
سد کند و راه انقلاب و سعادت و راهی که حسین ابن علی(ع)
به ما تعلیم داد، تا رسیدن به هدف نهایی ادامه دارد.
آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: این کشتارها ما را از مسیر مقاومت باز نمی‌دارد و مردان مقاومت همچنان در این راه پایدارند، روح مقاومت زنده بوده و همچنان سردار سلیمانی‌ها و ابومهدی‌ها در دایره این امت مشغول مقاومت اند؛ در افغانستان، یمن بزرگ، عراق و لبنان این روح است که همچنان مقاومت می‌کند و تا پیروزی کامل بر دشمنان اسلام ادامه خواهد داشت و راه مقاومت متوقف نخواهد شد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با‌اشاره به جنایت دردناک کشتار شیعیان افغانستان گفت: علما در مدرسه فیضیه گرد آمده‌اند تا اعلام کنند مردم افغانستان تنها نیستند و پشتیبان آنها هستند و درد آنها درد ما است و خونی که ریخته می‌شود خون ما است.
صبر مردم منطقه رو به پایان است
وی تصریح کرد: آنهایی که امروز حکومت را در دست گرفتند در برابر امنیت مسؤول‌اند و باید فکری بیاندیشند و اقدامات لازم را به عمل بیاورند؛ لازم است امنیت مراکز اجتماع را تضمین کنند و تأمین امنیت دارد باید در حدی باشد که دشمن جرأت تحدی نکند؛ امروز از مردمی که در این حوادث شهید می‌دهند پشتیبانی می‌کنیم و از مسؤولین افغانستان مطالبه جدی می‌کنیم که اقدام لازم به عمل بیاورند.
آیت‌الله اراکی تأکید کرد: به اسرائیل و آمریکا اخطار می‌دهیم صبر مردم منطقه رو به پایان است و اگر دست از این کشتار‌ها و ایجاد تفرقه‌ها بر ندارید منتظر دست انتقام مردم منطقه باشید.