kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
تازه‌ترین پیروزی مقاومت

2 ضربه کاری انقلابیون یمن به ائتلاف سعودی تسلط بر عبدیه و هلاکت 2 فرمانده لشکر

 

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مأرب موفق به پیشروی شدند و در جریان این درگیری‌ها، صدها نفر از مزدوران وابسته به حزب الاصلاح و دولت مستعفی کشته و زخمی شدند. 2 فرمانده لشکر نیز در میان کشته‌ها قرار دارند. همزمان تسلط بر شهرک العبدیه توسط انقلابیون یمن نیز تکمیل شد.
انقلابیون به صورت همزمان چند پیروزی بزرگ به دست آوردند. منابع نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن از کشته شدن شمار زیادی از سرکرده‌های خود در اطراف شهر راهبردی «مأرب» خبر دادند. پایگاه خبری «البوابه الیمنیهًْ الاخباریه» به نقل از این منابع گزارش داد: «صدها نفر از نیروهای عبد ربه منصور‌هادی رئیس‌جمهور فراری یمن و حزب اخوانی الاصلاح کشته و زخمی شدند.» منابع مذکور تصریح کردند، این افراد در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته و زخمی شدند. به گفته این منابع، در میان افراد کشته شده، ده‌ها فرمانده نظامی دیده می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنان می‌توان به «عوض نکیر» رئیس‌حزب الاصلاح در شهرستان «العبدیه»، «احمد محمد الثابتی» شهردار تعیین شده از سوی دولت مستعفی در العبدیه، «عبدالرحمن الشدادی» فرمانده لشکر ۱۵۹ و «ناصر صالح الشدادی» فرمانده عملیات لشکر ۱۵۹ اشاره کرد. این در حالی است که منابع یمنی از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در اطراف مأرب خبر می‌دهند و تأکید دارند که نیروهای صنعا به زودی کنترل کامل این استان نفت‌خیز را به دست خواهند گرفت. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیستم ماه جاری موفق شدند کنترل شهر مهم و راهبردی «الجوبه» در استان مأرب را به دست بگیرند. پس از تسلط ارتش یمن بر مرکز این شهر و مناطق اطراف، مزدوران دولت مستعفی و الاصلاح پا به فرار گذاشتند. با آزاد‌سازی الجوبه، مسیر جدیدی به سمت شهر مأرب باز شد تا محاصره مرکز این استان نفت‌خیز از سمت جنوب تکمیل شود. همچنین وب‌سایت «کریتر اسکای» دیروز از تسلط کامل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر شهر «العبدیه» در جنوب استان مأرب خبر داد. این وب‌سایت یمنی افزود، مأرب همچنان شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای انصارالله و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی است.
عملیات ربیع النصر
از سوی دیگر، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام عملیات موفق «ربیع النصر» (بهار پیروزی) در دو استان «مأرب» و «شبوه» و تحقق کلیه اهداف مورد نظر خبر داد. به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره»، وی تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن طی عملیات موفق ربیع النصر که در دو استان مذکور انجام شد، شهرستان‌های «عسیلان»، «بیحان» و «عین» را در استان شبوه و شهرستان‌های «العبدیهًْ» و «حریب» و بخش‌هایی از دو شهرستان «الجوبهًْ» و «جبل مراد» در استان مأرب را آزاد کنند. وی با اشاره به کشته و زخمی و اسیر شدن صدها مزدور ائتلاف سعودی طی این عملیات، افزود: «مساحت کل مناطق آزاد شده طی عملیات ربیع النصر، به ۳۲۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد». سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که در این عملیات صدها نیروی مزدور ائتلاف سعودی از جمله شماری از تروریست‌های القاعده و داعش کشته، زخمی و اسیر شدند و میزان زیادی از تجهیزات و تسلیحات نظامی آنها به غنیمت گرفته شد. وی در ادامه از نقش مهم قبایل مأرب و شبوه و موضع‌گیری مسئولانه ساکنان این دو استان در قبال وطن و ملت یمن در مقابل متجاوزان و اشغالگران تمجید کرد.