kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
یادی از شهید فریدون فریدونی

پیش‌بینی دقیق نحوه شهادت(حدیث دشت عشق)

 


شهید جاویدالاثر فریدون فریدونی سال 1341 در روستای چولهول شهرستان پلدختر به‌دنیا آمد. در سال 1357 ازدواج کرد و صاحب یک دختر و یک پسر شد.
از لحاظ اخلاقی بسیار دلسوز، مهربان و شجاع بود و هرجا نیاز به کمک بود به‌ دیگران یاری می‌رساند. همیشه به دیگران سفارش می‌کرد که این دنیا محل گذر است و به ‌فکر آخرت باشید و خانه آخرت خود را آباد کنید.
دفاع در مقابل دژخیمان بعثی را وظیفه خود دانست، در آن دوران برادرش در جبهه مشغول گذراندن خدمت سربازی بود به‌ وی عرض کرد به‌ خاطر مادرم شما بمانید چون ممکن است هر دو نفرمان شهید شویم، اما شهید گفت که شما وظیفه خود را انجام می‌دهید و من نیز به ‌تکلیف خود عمل می‌کنم. در 10 فروردین سال 1365 در حالی‌که پسرش تنها 40 روز داشت راهی جبهه شد. در آن لحظات به ‌همسرش گفت: «من به جبهه می‌روم تیر به سرم می‌خورد و شهید می‌شوم اما کمی برای شما ناراحتم چون پیکرم باز‌نمی‌گردد» همسر شهید در جوابش گفت که اگر واقعا اینطور است نرو! شهید گفت به ‌خدا قسم اگر بال داشتم تا مناطق عملیاتی پرواز می‌کردم تا به تکلیفم عمل کنم.
فریدونی، سرانجام در 25 اردیبهشت 1365 در منطقه حاج عمران، مزد کارهای نیک خود را با شهادت دریافت کرد. به‌گفته دوستان شهید فریدونی، منطقه در محاصره نیروهای بعثی بود و تیر به ‌سرش اصابت کرد و به ‌شهادت رسید اما به‌ دلیل محاصره پیکر شهدا در منطقه ماند.