kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
وداع آخرین بازمانده فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا

نمایش ضعیف سرخپوشان و شکستی تلخ در ریاض/پرسپولیس برابر الهلال در شرایط مسابقه نبود

تیم فوتبال پرسپولیس که فصل گذشته به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده بود این فصل در مرحله یک چهارم نهایی برابر الهلال عربستان شکست تلخی را پذیرفت و از دور مسابقات کنار رفت.

 


تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه روز شنبه در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه فیصل بن فهد شهر ریاض به مصاف تیم الهلال عربستان رفت و ۳ بر صفر بازنده شد.
یحیی گل محمدی در این دیدار تیمش را با ترکیب حامد لک، سیدجلال حسینی(کاپیتان)، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی (۶۶- مهدی شیری)، سعید آقایی، رضا اسدی (۴۵- احسان پهلوان)، میلاد سرلک، امید عالیشاه، وحید امیری (۶۱- مهدی عبدی)، مهدی ترابی (۷۸- محمد شریفی) و عیسی آل کثیر (۷۸- حامد پاکدل) به میدان فرستاد. رضا اسدی، فرشاد فرجی، سعید آقایی و محمد شریفی در این دیدار از داور اخطار گرفتند.
شروع بازی با حملات پرتعداد تیم الهلال عربستان همراه بود. الهلالی‌ها که از امتیاز حمایت تماشاگران خودی استفاده می‌کردند در طول بازی سرخپوشان را بارها تحت فشار قرار‌دادند تا بتوانند به گل برسند. در دقیقه ۲۷ حملات پرتعداد الهلال جواب داد و سالم الدوساری از تعلل مدافعان پرسپولیس استفاده کرد و با عبور از عرض محوطه جریمه ضربه فنی را به سمت دروازه حامد لک زد که توپ به زیبایی درون دروازه قرار گرفت.
یحیی گل محمدی هر چند با چند تعویض در نیمه دوم قصد داشت تیمش را به شرایط آرمانی بازگرداند اما بازهم این تیم الهلال بود که حملات خطرناکی را روی دروازه نماینده ایران انجام داد و در دقیقه ۵۰ و 70 توسط گومز به گلهای دوم و سوم رسید.
دقایق پایانی بازی با میدان‌داری تیم الهلال همراه شد و پرسپولیس هر چند سعی کرد یکی از گل‌ها را جبران کند اما حملاتش زهردار نبود و نتوانست دروازه تیم میزبان را باز کند تا در نهایت بازنده بازی شود و از دور مسابقات کنار برود تا فوتبال ایران در ادامه مسابقات نماینده‌ای نداشته باشد.
بدون شک جدایی ستاره‌های ملی‌پوش این تیم احمد نوراللهی و محمدحسین‌ کنعانی‌زادگان در کنار پیوستن شهریارمغانلو به سپاهان، نبود بازی رسمی قبل از یک مصاف حساس،ضعف در برخی پست‌ها،میزبانی الهلال و جو سنگین ورزشگاه،مشکل پرواز برای سفر به ریاض و از طرفی بازی هماهنگ و بی‌نقص تیم الهلال که از کوران بازی‌های لیگ عربستان پا به این میدان گذاشته بود از جمله عواملی بودند که در شکست پرسپولیس در این بازی تاثیرگذار بودند.
جلالی: گل محمدی در برخی پست‌ها تردید داشت
مجید جلالی کارشناس فوتبال ایران معتقد است پرسپولیس در حالی که در شرایط مسابقه نبود برابر الهلال عربستان بازی کرد و همین امر موجب شکست نماینده ایران شد. وی با بیان اینکه می‌توان مسائل زیادی را برای شکست عنوان کرد گفت: به اعتقاد من مهم‌ترین عامل این بود که پرسپولیس اصلا شرایط مسابقه نداشت. شاید اگر لیگ ما شروع شده بود و پرسپولیس پنج و شش بازی انجام می‌داد و بعد به مصاف الهلال می‌رفت، خیلی می‌توانست بهتر بازی کند. در مقابل الهلال خیلی هماهنگ‌تر بود و کاملا شرایط مسابقه داشت اما پرسپولیس ناهماهنگ بود و حتی مشخص بود مربیان برای ترکیب تیم در برخی پست‌ها تردیدهایی داشتند. این تردیدها وقتی وارد بازی شدند برای‌شان مشخص شد.
به پرسپولیس حمله نشود
او افزود: آن چیزی که در آینده می‌تواند برای پرسپولیس خطرناک باشد، این است که تشعشعات این بازی بتواند آنها را برای آینده تحت تاثیر قرار بدهد چون بعد از باخت‌های سنگین این حالت‌ها برای تیم‌ها پیش می‌آید. من فکر می‌کنم این مهم است که باخت را به گردن یکدیگر نیندازند و خیلی به این تیم حمله نشود. فوتبال گاهی چنین شکلی را دارد و باید به پرسپولیس فرصت بدهند خودش را جمع کند. شما تشعشعات این باخت را گاهی در ارتباط بازیکنان در زمین می‌دیدید. بعد از بازی وقتی بازیکنان تحت فشار باشند می‌خواهند مسائل روحی خود را با روش‌هایی کم کنند و این می‌تواند برای پرسپولیس خطرساز شود. گاهی یک باخت می‌تواند برای یک تیم مثل زلزله باشد. همان‌طور که گفتم باید مراقب باشیم پرسپولیس دچار این زلزله نشود.
این کارشناس فوتبال در ادامه در پاسخ به این سؤال که چرا جناح‌های پرسپولیس خوب کار نکردند؟ گفت: هم در دفاع‌های کناری‌ و هم بازیکنان میانی تردیدهایی برای انتخاب بازیکنان وجود داشت. در صحبت‌هایی که در حین بازی مربیان می‌کنند مشخص بود که در بازی متوجه شدند که گزینش‌ها برای برخی پست‌ها مناسب نبود اما کار از کار گذشته بود. شاید اگر پرسپولیس پنج یا شش بازی رسمی در لیگ انجام می‌داد و بعد برای بازی با الهلال می‌رفت می‌توانست خود را ترمیم کند. مثلا رضا اسدی مگر چند بازی در این سطح و در یک تیم بزرگ مثل پرسپولیس انجام داده است؟ بازی کردن در تیم بزرگ پارامترهای زیادی نیاز دارد. شاید این بازیکنان در تمرین و بازی دوستانه خوب باشند اما برای این‌که خودشان را با این فضا هماهنگ کنند، نیاز به بازی‌های رسمی داشتند. رضا اسدی بازیکن خوبی است اما تا زمانی که در زمین بود نتوانست خودش را با بازی هماهنگ کند. به نظر من ابزاری وجود داشت که کارهایی انجام شود اما این ابزار و روش بازی باید در یک جایی تست می‌شد. به خاطر همین است که می‌گویم پرسپولیس اصلا شرایط مسابقه
نداشت.
الهلال از هر نظر و پارامتری برتر بود
وی در ادامه گفت: زوج سرلک و رضا اسدی نشان داد باید خیلی کنار هم بازی کنند که به هماهنگی برسند. در راس‌هافبک‌های دفاعی تیم وحید امیری بازی می‌کرد که باید مقابل این بازیکنان بازی می‌کرد. این نفرات کنار هم زیاد بازی نکرده بودند که هماهنگ باشند. من فکر می‌کنم اگر با دو بازیکن کناری و سه‌هافبک وسط بازی می‌کردند می‌توانست بهتر باشد. این‌ها حرف‌هایی است که بعد از بازی‌ای مطرح می‌شود که تیم موفق نبوده است. پرسپولیس سعی کرد شکل همیشگی خودش را بازی کند درحالی که اصلا شرایط مسابقه نداشت و نفراتی که برای برخی پست‌ها انتخاب شده بود باید در بازی‌های رسمی قبلی تست می‌شدند که شرایط چنین کاری نبود.
او در ادامه در پاسخ به این سؤال که حضور ستاره‌های خارجی در تیم الهلال چقدر در پیروزی این تیم برابر پرسپولیس نقش داشت؟ گفت: تیم الهلال واقعا از هر نظر و پارامتری برتر بود. الهلال خیلی کامل بود. شاید اگر فصل گذشته لیگ خودمان را زودتر تمام می‌کردیم و فصل جدید را زودتر شروع می‌کردیم می‌توانستیم لیگ را شروع کنیم و بعد پرسپولیس این بازی‌ها را انجام بدهد. ما برای فصل بعد باید کاری کنیم لیگ ما زودتر تمام شود تا از این بابت‌ها ضرر نکنیم.